YALANCI TAVUK GÖĞSÜ



Hafta sonu halamın doğum günüydü. Tatlılar benden ona sürpriz yaptık. Herkezin bildiği yalancı tavuk göğsü ve doğum günü pastası.
Tatlılarla aram pek de hoş değildir, belirli günler dışında olsa da yesem krizlerim yoktur. Şerbetli tatlıları sevmem, sütlü tatlılar tercihimdir.
Tatlı bişeyler aklıma geldiğinde Tariş'in vakumlu paketlerinde kuru incir bana bir tepsi baklavadan daha tatlı gelir. Birde son günlerde dadandığım siyah kuru üzüm bazen; biraz derken bir kase falan yediğim olur. İşte herkezin bildiği; kolay, hafif, sütlü tatlı ve halama yaptığım doğum günü pastası.
MALZEMELER
  • 3 çay bardağı un
  • 3 çay bardağı şeker
  • 1 lt süt
  • vanilya



YAPILIŞI

  • Bir kapta 3 çay bardağı unu rengini değiştirmeden bir süre kavurun
  • üzerine 3 çay bardağı toz şeker, vanilya ekleyip altını kapatın.
  • üzerine azar azar karıştırarak 1 lt sütü ekleyin
  • tekrar ocağa alarak muhallebi kıvamında karıştırarak pişirin
  • damla sakızını ekleyin, ılınıncaya kadar mikserle çırpın.
  • silikon yada başka bir kalıba dökün ( ben arasına eritilmiş çikolata ekledim )
  • buzdolabında soğuyup katılaşıncaya kadar bekletin.



Yorumlar

Tijen dedi ki…
bazen hos bir kalipta yapmak bile nasil da degistiriyor bir yiyecegi degil mi? ne güzel görünüyor!
ellerine saglik.
tijen
arzu dedi ki…
Çok güzel görünüyor tavuk göğsü.Gerçekten sanki başka birşey olmuş.
Behiye dedi ki…
Kalıp fikri harika olmuş gerçekten. Bir daha bende deneyeceğim. Teşekkürler:)
Adsız dedi ki…
Merhabalar,
uzun zamandır bloğunuza giremiyordum.Sonunda açıldı..Neler kaçırmışız neler..Kızım tavuk göğsüne bayıldı.Doğum gününde yapacakmışız..Ellerinize sağlık..
Tekrar görüşmek umuduyla..
kuzine dedi ki…
Sevgili Tijen, Arzu;
görüntüsü farklı ama bildiğiniz tavuk göğsü, içinde yağ bile yok :)

Sevgili Behiye;
Hoşgeldin :) silikon kek kalıplarımı yeni aldım (arap misali) ne yapsam onları kullanmak istiyorum :))

Sevgili Emine;
Yeniden görüşebildik sonunda :) sık sık beklerim artık.
Sizin yaptığınız yemeklerin yanında bunlar pek de kaçırılmış tarifler sayılmaz. (utandım)
Güzel kızının gözlerinden öperim.
ece dedi ki…
aaa ne güzel olmuş kek kalıbında tavuk göğsü :)) kek kalıbında yapma fikride ayrıca hoş :))ellrine sağlık...yalnız benim yalancı tavuk göğsü tarifimde buğday nişastasıda var niye ki acep :))
sevgiler
Adsız dedi ki…
merhaba
unu kavurma kısmını anlayamadım da.. unu direk teflona mı dokuyoruz yoksa yagda mı kavurcaz? acemiyim de bu konularda daha :)
kuzine dedi ki…
Merhaba;
3 çay bardağı unu çelik, yada teflon herhangi bir tencerede kısık ateşte unu sürekli karıştırın. (unun renginin sararmasına izin vermeyin)
Unknown dedi ki…
gerçekten bu kalıp fikri süper olmuş elinize sağlık ama ben bişey sorucam peki bu kalıba döküyoruzda çıkarırken zorluk yaşamamak için yağlıyprmuyuz yoksa rahat çıkarmı kalıptan...
Adsız dedi ki…
merhabalar ya ben anlayamadım diğer tariflerde yağ var sizin kinde özelliklemi yağ yok
ve unu yağsız nasıl kavurucam pekiiiii....
Adsız dedi ki…
merhabalar ya ben anlayamadım diğer tariflerde yağ var sizin kinde özelliklemi yağ yok
ve unu yağsız nasıl kavurucam pekiiiii....
Adsız dedi ki…
Çok hoş gözüküyor ellerinize sağlık. Yalnız bir şey sormak istiyorum; kek kalıbına bir şey sürdünüz mü, nasıl bozmadan çıkarabildiniz?

Popüler Yayınlar