SOSLU TAZE MAKARNA


Cumartesi kaçamaklarımdan; Lezzet 2006-Mart sayısında gördüğümüz domatesli makarnayı denedik. Tarifi biber salçası kullanmayarak aynen uyguladık. (umduğumuzdan çok oldu, bence yarısı bile 4 kişi için çok, denemeyi düşünürseniz yarım ölçü yapın) kalan makarnayı kurutuyorum.

TAZE MAKARNA

  • 720 gr un
  • 3 yumurta
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 1 çorba kaşığı biber salçası
  • 1 tatlı domates salçası
  • 1,5 çay bardağı su
  • serpmek için biraz un

YAPILIŞI

  • Elenmiş un, tuz karıştırın, ortasını havuz gibi açın yumurta, su ve salçaları ilave edin. Yoğurun. Pürürsüz hamur oluncaya kadar yoğurmaya devam edin. (ben ekmek yapma makineme yoğuttum, elim henüz hamur yoğuracak kadar güçlenmedi)
  • Hamurun üzerini örtüp yarım saat dinlendirin
  • Dinlenen hamuru un serperek oklava ile 2-2,5 mm kalınlığında hamur açın. ( hamuru birkaç parçaya bölerek makarna yapma makinesinden geçirdik)
  • Hamuru ince şeritler halinde kesin (makinenin en kalın ayarında kestik)
  • Tuz ve 1 tatlı kaşığı sıvıyağ eklenmiş kaynayan suda yaklaşık 10 k haşlayın, süzün
  • Üzerine sosunu ekleyin servis yapın.

SOSU

  • Domates püresi
  • 1 adet çok ince kesilmiş sivribiber
  • 1 diş sarımsak
  • 4-5 adet tombul sosis
  • 2 kaşık zeytinyağ
  • istediğiniz baharatlar, tuz
  • Bütün malzeme püre suyunu çekinceye kadar pişirilir.

Yorumlar

Nilay dedi ki…
Kuzinecim merhaba, turku ne guzel degil mi benim diyet blogundaki. Sinop turkusuymus. Efe Alayi adi. Evet ben yemek blogumu yoruma kapattim. Senin sobeyi diger blogta yapsam olur mu? Bence daha iyi olur..:))
Sevgilerimle canim
arzu dedi ki…
Kuzine,selam,bayıldım ben sana,nerde yaşıyosun sen Sinop'ta mı?
kuzine dedi ki…
Arzu'cum nedendir bilmem hep bu soru soruluyor ama Sinop'lu değilim Sinop'da yaşamıyorum.
Bugün tesadüf bir türkü dinledim o da Sinop türküsü çıktı.
:)) Bilin bakalım nerde yaşıyorum?
Adsız dedi ki…
selamm ellerine kollarina saglik cok guzel ve benim cok sevdigim bir makarna cokta canli gozukuyor ahhh bazen diyorum ben niye makarna seven bir erkek ile evlenmedim tam aksina benimkisi pilavci.. ve hergun pilav yemek ister ama cocuklar ve kendim icim daima yaparim senin bu tarinin biraz cik daha cesitlisini bende yaparim ara sira ugrarsan sevirinirim..
arzu dedi ki…
İşe gittiğin yolun fotoğrafı Karadeniz'e benziyor ama bilemeyeceğim fazlasını.
kuzine dedi ki…
Asya; hoşgeldin aslında çok sık yaptığım yemeklerden değildir, babam pilavcıdır. Makarna yer arkasından pilav yokmu? diye soracak kadar.
Kabul ederseniz sık sık gelmek isterim :)
kuzine dedi ki…
Arzu; evet karadenizde yaşıyorum.
Aslen doğu karadenizliyim ama batı karadenizde yaşıyorum.
Tam bilmece gibi oldu, yazarım bir ara..
sevilay dedi ki…
simdi sen lazmisin?? Karadenizliyim diye yazmissinda, orada pazi ve mancarlar cok yapilirda:))

Bende yari karadenizliyim
Oya Kayacan dedi ki…
Sevgili Kuzine, makarna hamurunda hem domates hem yumurta kullanmayı hiç görmedim ve düşünmek de istemiyorum. Biraz unlu menemen gibi olmaz mı:-(( Bence ayrı ayrı da dene, sadece un tuz yumurtadan yapacağın makarnanın tadına doyum olmaz mesela.
kuzine dedi ki…
Oya Hanım;
Bu makarnaya lezzet dergisinde yayınlanan malzemelerle yapıldı, dergiye tarifi veren Serap hanım İsviçre'de yaşarken çalıştığı İtalyan lokantasından öğrenmiş.
Sizinde önerdiğiniz gibi hamur yumurta, un ve tuzdan yapılıyor renginin kırmızı olması için hamura 1 kaşık salça ekleniyor.
yeşil olası için ıspanak püresi ekleniyor.
Domates püresi sosunda var. Ben evde yapılmış taze makarnayı keşle yemeyi tercih ederim.
kuzine dedi ki…
:) Doğruyu söylemek gerekirse sosisler hiç yakışmamıştı.
Kalan makarnaları şöyle tereyağlı, keşli falan yapasım var.
Oya Kayacan dedi ki…
Haklısın kuzen, affedersin:-(()). Malzemeleri iç içe geçirip okudum galiba. Doğrusun, bir kaşık salça renk vermek için kullanılır, ancak bu da pek yaygın değildir.

Popüler Yayınlar