TURŞU KAVURMASI



















Karadenizliler bilir. Fasulye turşusu kavurma yapmak için kurulur. Karadeniz'liyim yörede çok yapılır. Nedense ekşi, sarımsaklı, acı ne varsa seviyorum. Turşu kavurmasında hepsi var.

  • Turşusu kurulan fasulyelerden bir koca tabak alınır küçük küçük doğranır.
  • Biraz sıvıyağda bir adet soğan pembeleşinceye kadar (soğanın kavrulması ancak bu kadar şık anlatılır) karıştırılır, yanına biraz pul biber de yakışır.
  • Doğranmış fasulye turşusu da eklenir. Karıştırmaya devam edilir. Rengi değişinceye kadar kavrulur.
  • Servise alınır soğutulursa (soğumasına izin verilirse yani dayanabilirseniz) daha da güzel olur. (maydonozu ben ekledim ama yakışmadı)
  • Hmm bunun yanına evde yaptığım kara un ekmeği güzel eşlik ediyor. Ben ikisini birbirine yakıştırdım.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
eline sağlık..
Tijen dedi ki…
oh yasasin sana tursu kavurmasi yemeye geliyoruz! ekmeginden de tabii..
tijen
Oya Kayacan dedi ki…
Of of... Yine asılayım benim Cidelilere de gelsin fasulye turşuları... Geçen sene böyle kavurup bir de bulgura katmıştım, çok fena bişey olduydu. Beş dakkada koca tencere yutulduydu...
kuzine dedi ki…
Nenoniciğim, Pericim canlarım nezaman isterseniz hemen yapabilirim kavanozun dibinde size de ayırdım.

Oya'cığım bulgur pilavıylada fena oluyor.(sen anlatıncada başka oluyor)

Tijen'ciğim keşke yolunuz bu taraflara düşse yapmazmıyım ben size turşu kavurması.Ay siz böyle yaparsanız benim boğazıma dizilir turşu kavurmaları yedikçe siz gelirsiniz aklıma.
Adsız dedi ki…
valla benim karadenizli bir ev arkadaşım vardı ve o yapardı turşu kavurmasını.. yanına da taze patatesi haşlayıp ne yerdik ne yerdikkk.. Çoookkkk özledim ben turşu kavurmasınıı...
kuzine dedi ki…
Yanında patates haşlanarak yendiğini bilmiyordum, iyi fikir denemem lazım.
esin dedi ki…
karadenizli bir komsumuz yapardi bunu cocukken daha sonra hic yemedim, bayilirdik, ilk isim fasulye tursusu bulup denemek olacak tesekkur ederim beni cocukluk lezzetlerimden birine kavusturdun .. sevgilerle
Adsız dedi ki…
turşu çeşitleri www.yoreseltatlarimiz.com da bir çok çeşidiyle hemde denemenizi tavsiye ederim .
Adsız dedi ki…
turşu kavurmasının yanına ne yemek yapsam iyi gider sizce

Popüler Yayınlar