KEPEKLİ EKMEK- PAZI YEMEĞİ

Beypazarı'nda yaşadığım zamanlarda en çok özlediğim sebzelerden biridir. Pazarcı kadınlara sebzeyi anlatmaya çalıştım; adı pazı, şöyle büyük yaprakları olur, ıspanağa benzer dedim biz bilmiyoruz , bizim tarlamızda yok dediler.Sonra biri bunlardanmı istiyorsun? diye toplayıp getirdi. İşte bunlar dedim sevindim. Gelen pazıların yaprakları çok büyük, ekşimsi tadı var pişerken rengi kararıyor ama olsun her hafta pazarcı kadın getirdi ben pişirdim, yedik.
Yaz sonunda biri tarlasına davet etti tarlanın bir tarafı off pazı tarlası gözlerim yerinden fırladı.
Ne kadar çok pazı dikmişiniz, biraz toplayabilirmiyim? dedim. "Olurmu hiç kuzine hanım; biz onları söylemesi ayıp ineklere yediriyoruz, şeker pancarı yaprağı" dediler. Onca zaman pazı diye alıp yediğimiz meğer ineklere verilen pancar yaprağı imiş. Nedeseydim ? ben istedim.
Şimdi pazılarıma kavuştum haftanın birgünü şaşmaz pazı pişer benim evimde. Bu hafta becerebilirsem dolmasını sarmayı deneyeceğim.
PAZI YEMEĞİ



  • 2 demet pazı
  • 2 adet soğan
  • 2 adet kabukları soyulmuş domates+ 1 kaşık güneşte krutulmuş domates salçası
  • 2 adet sivri biber
  • yarım kahve fincanı pirinç
  • sıvıyağ (zeytinyağ)
  • tuz

YAPILIŞI

  • Pazılar yıkanır, temizlenir, doğranır
  • Biraz sıvıyağda soğanlar kavrulur, domates ve biberler eklenir
  • Doğranmış pazılar eklenir, karıştırılır.
  • tuz ve 2 adet kesme şeker atılır kendi suyu ile pişmesi için bırakılır, gerekirse sıcak su eklenir
  • yıkanan pirinçler de eklenir.

KEPEKLİ EKMEK (EKMEK MAKİNESİNDE)

  • 1 cup ılık su ve süt karışımı
  • 2 yemek kaşığı sıvıyağ
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz
  • 2 cup kepekli un + 1 cup tam buğday un
  • 1,5 tatlı kaşığı instand maya
  • Bütün malzemeler yazdığım sırada makinenin kabına konulur.
  • temel ekmek ayarında pişirilir

Yorumlar

Tijen dedi ki…
pazilarin harika görünüyorlar. ben de bazen onlari vazoya koyar seyrederim. ne güzeldir o damarlari degil mi? afiyet seker olsun!
tijen
kuzine dedi ki…
:) cam kasede sirkeli suyun içinde bir süre bekletirim.
sevilay dedi ki…
hmm paziyi cok severim, ellerine saglik, agzim sulandi:))

Popüler Yayınlar