DOĞUM GÜNÜ PASTASI



Tavuk göğsü tarifini yazarken işte doğum günü pastası demişim ama pastayı yazmayı unutmuşum. Pasta geçen hafta halama yaptığım doğum günü pastası. Pandispanya tarifi Pastacı'dan her defasında ayni sonucu aldığım benim klasik pandispanya.
Biraz gönülsüz yazıyorum üzerini istediğim gibi süsleyemedim. Çilekler dolapta bozulmuş, üzerine yazı yazmaya uğraştım, beceremedim.
Hani şu pişirme kağıdını kıvırıp külah yapıp yazılar yazıyorlar, ben külah yapmayacak kadar beceriksizim.
Şöyle süslü süslü HALACIĞIM NİCE SENELERE yazabilmeyi çok isterdim.

PANDİSPANYA MALZEMESİ

  • 5 adet yumurta
  • 11 yemek kaşığı şeker
  • 11 yemek kaşığı un
  • 1 pk kabartma tozu
  • 3 kaşık kakao
  • 1 pk vanilya

YAPILIŞI

  • 11 kaşık şeker ve 5 yumurta mikserle çırpılır, (beyazlaşıp köpük köpük oluncaya kadar)
  • hazırladığımız 11 kaşık un+3 kaşık kakao+vanilya+kabartma tozu eklenerek düşük ayarda karıştırmaya devam edilir (akışkan hale gelinceye kadar)
  • 26 cm kek kalıbının altına pişirme kağıdı kesip yerleştirilir. Karışım üzerine dökülür.
  • Önceden ısıttığımız 170 derece fırında 25 dakika pişirilir. (kabarırmı? endişeniz olmasın her defasında 3'e bölecek kadar çok güzel kabardı ve pişti)
  • Pandispanya pişerken iç kremasını hazırlayalım.

KREMA MALZEMELERİ

  • 4 kaşık un
  • 6 kaşık şeker
  • 1 lt süt
  • vanilya
  • 1 paket krem şanti
  • 1 çay bardağı süt

YAPILIŞI

  • Un ve şeker ve sütü karıştırarak muhallebi kıvamında krema yapın karıştırarak soğutun
  • bir çay bardağı soğuk sütü krem şanti ile karıştırın (koyu kıvamlı olsun)
  • Soğuyan krema ile krem şantiyi karıştırarak mikserle köpük köpük oluncaya kadar mikserle karıştırın

HAZIRLANIŞI

  • Pandispanyayı düzgün, eşit şekilde 3 parçaya ayırın.
  • Her parçanın arasını vişne suyu ile ıslatın ve kremadan sürün
  • Arasılarına ince dilimlenmiş muz koyun.
  • Üzerini istediğiniz şekilde süsleyin .

Yorumlar

vintage biscuit dedi ki…
süper görünüyor bu . :)
arzu dedi ki…
:) ben de doğumgünü pastası yerine tavukgöğsü yaptın sanmıştım.Haksızlık etme pastan güzel görünüyor.Tadı da eminim daha güzeldir.Halana da mutlu yıllar.
Tijen dedi ki…
bence de çok güzel görünüyor..
adresini linklerime ekledim, paylasmak istedim.
sevgiler,
tijen
pınar dedi ki…
görünüşü harika. yeşil rengi nasıl oldu anlamadım ama.
ben yazı yazmak için buzdolabı poşetinin bir ucunu keserek kullanıyorum.
eline sağlık kuzine.
kuzine dedi ki…
Vintage biscuit; Hoşgeldin, görüntüsü için ayni şeyi söyleyemem ama çok lezzetli olmuştu.

Arzu;
:) Teşekkürler, öğrencenem bakalım güzel pasta süslemeleri.

Tijen;
Link verdiğin için teşekkürler.

Pınar;
Sende hoşgeldin, bana ilk blog yorumu yazan bloggerim.
:) rengini nasıl yeşil yaptığımıda yazmayı unutmuşum acelecilikten.
Kremadan 2-3 kaşık ayırıp, kürdanın ucu ile gıda boyası karıştırdım.
Bu ay her hafta doğum günü kutlamaları var, poşetin ucunu delerek denerim. Bakalım becerebilecekmiyim.
Burcu ÜNAL dedi ki…
ben bu pastayı çok beğendim :)

ellerine sağlık..
Adsız dedi ki…
pastanız çok başarılı duruyor kendinize haksızlık etmemelisiniz bence ellerinize sağlık kağıt kalem yapılışını size anlatmaya çalışayım aslında kolay alışırsanız sonucundan gerçekten memnun kalırsınız 30a 30 boyutlarında kare bir yağlı kağıt oluşturun bu kare parçayı karşılıklı iki ucundan tutup katlayın ve bir bıçak yardımı ile kesin böylelikle iki eşit üçgen parçanız olacaktır üç uca da bir isim verelim tepe uç A olsun diğer sağ ve sol uç noktalar da B(SOL)veC(SAĞ) şimdi burası anlatması biraz karışık ama en pratik heli ile yazmaya çalışacağım Auç noktasını gözünüzle iki bölüm gibi düşünün A ucunungözünüzle ikiy böldüğünüz sol kısmınaA1 diyelim sağ kısmına da A2 şimdi C ucunu A ucuna doğru getirin ve kendi ekseni etrafında bir kez döndürüp A1'e getirin ve parmağınızla bastırıp tutun B uç noktasıylada küllah şekli oluşturur gibi üzerine sarın ve A2noktasında birleştirin ne oldu C ucu A1 de üst üste geldi ve içerde kaldı B ucuda dışarda ve A2nin üstüne geldi şimdi içerden bir bant yardımı ile tuturun ki kayma olmasın kağıt torbanın içine malzemenizi koyduktan sonra üst tarafı kıvırın içindeki malzeme sıkışacaktır uç sivri kalan kısmı hangi kalınlıkta ne yazmak istiyorsanız o kadarını bir makas yardımı ile kesin ve kağıt kaleminiz hazııııııır:))))) umarım anlaşılır olmuştur biraz detaylı oldu tarifi ama başka türlü anlatamazdım size kolay gelsin
sevgiler
zuhal yalçın
kuzine dedi ki…
Sevgili Zuhal Yalçın;
Sizin yaptığınız pastaların yanında bu pastanın sözü bile olmaz.
Yazdığınız kağıt kalemi; iki arkadaş uzun uzun uğraştıktan sonra yapabildik :)
Bu hafta yapacağım ilk pastada deneyeceğim çok teşekkürler.
Adsız dedi ki…
iltifatlarınız için teşekkür ederim siz blogcuların yanın da lafı bile edilemez kağıt kalem için epey uğraşmışsınız sanırım çok üzüldüm ama gerçekten daha farklı daha pratik anlatamazdım yapımı aslında çok kolay yazıya döküldüğünde uzun oldu;)))umarım beğenmişsinizdir
sevgiler
zuhal yalçın

Popüler Yayınlar