LAZ BÖREĞİ



Uzun zamandır anneme Laz böreği yapalım diyordum, diyordum ama zaman bulup yapamıyorduk. Adı börek ama baklavadan daha zaman alıcı ve zahmetli. Baklava kadar ince açılmış yufkaların arasında kremalı bir tatlı. Annem sabah erkenden telefonla aradı, bugün laz böreği yapacağım, merak ediyorsan gel dedi. Merak etmez olurmuyum, ben gelinceye kadar başlama dedi isem de aceleci karadenizli yufkaları açmıştı bile, bana tarifini ve Laz Böreği hikayelerini yazmak kaldı.

Annemin memleketi Hopa orada doğup, büyümüş gelin olunca ayrılmış. Çocukken annesinin laz böreği yaparken anlattığı hikayeleri bana anlattı. Laz böreği anlaşılacağı gibi lazların en önemli ikram yemeği. Düğünlerde ve çok önemli günlerde yapılırmış. Onun dışında gizli saklı :) yapılamazmış çünkü o zamanlarda toz şeker yokmuş şimdi ismini hatırlayamayacağım bir alette şeker dövülerek kırılmaya başlandığında, çıkan sesten laz böreği yapılacağı hemen anlaşılırmış :))

Gelin olacak kız tarafı böreği yapar, düğün evine misafirlere ikram edilmek için getirirlermiş. Kim kime tatlı yaptı ise oda diğerinin düğününe laz böreği yapar getirirmiş. Tatlı yenilip bitttikten sonra boşalan tepsiye düğün hediyesi para bırakılırmış.

Annesinin zamanında; ocakta bu kremayı yapmanın zorluklarını anlattı. Kilolarca sütten kremanın yapılışı sırasında ocağı hep ayni ısıda tutabilmenin ne kadar güç olduğunu, kremayı tepsilere aktarırken :)) tecrübeli birinin bulunması gerektiğini anlatırmış annesi.

Laz böreğinin hikayesi çok yarı lazca yarı türkçe anlattığından tam olarak çeviremedim ama şu bir gerçek annem bu gün annesinden öğrendiği gibi bir Laz Böreği yaptı; İşte tarifi (hiç değiştirilmeden) bende aşama aşama fotoğraflayarak sizinle paylaşarak kendi arşivime aldım. (çok büyük bir tepsi için kullanılan ölçüler)

LAZ BÖREK YUFKASI MALZEMELERİ

  • 1 yumurta
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • 2 çay bardağı süt
  • 1 çay kaşığının ucu ile kabartma tozu
  • aldığı kadar un

Hepsi yoğurularak kulak memesi kıvamında hamur yapılır ve 8 bezeye ayrılır. Baklava yufkası inceliğinde (şöyle diyelim arkasından gazete okunabilir incelikte) açılır.

LAZ BÖREĞİ KREMASI

  • 5 kg süt
  • 6 yumurta
  • 1 su bardağı un
  • 2 su bardağı şeker

Orta sıcaklıkta ateşte sürekli karıştırarak krema yapılır. Krema diğer kremalar gibi pişirilmiyor, annemin tabiri ile parmak yanmayacak kadar olduğunda (diğer kremalar gibi göz göz olmuyor) altı kapatılır hiç üzeri kaymaklanmadan ve soğumadan börek hazırlanır (annesinden öyle öğrenmiş)

LAZ BÖREĞİ YAPILIŞI

  • Fırını 220 derecede önceden ısıtalım.
  • Açılan yufkaların 4 tanesi aralarına eritilmiş tereyağ sürülerek tepsiye yerleştirilir. (Yufkalar; tepsinin etrafına sarkmalı, kesmeyin)
  • Arasına hazırlanan krema aktarılır. Bu aşamada krema tepsiye aktarılırken yufkaların yırtılmaması için, bir kaşığın tersini tutarak, hızını kestik. (bu nedenle bu aşamanın fotoğrafı yok)
  • Tepsiye aktarılan muhallebinin üzerine 1 kaşık toz şeker ve 2 kaşık yoğurt gezdirilir. (bunun nedenini sormayın bende anlayamadım ama kremanın kesilmesini sağlamak için yapılıyor olabilir) bu kadar güzel oluşunun nedeni de bu sanırım.
  • kalan 4 yufkada ayni şekilde aralarına eritilmiş tereyağ gezdirilerek, üzerine sırası ile konulur.
  • Tepsinin üzerine tereyağ gezdirilerek, önceden ısıtılmış 220 derece fırında yaklaşık 40-45 dakika pişirilir.
  • Daha sonra fırının sadece alttan ısıtması sağlanarak yaklaşık 10 dakika altı pişirilir. (Üzeri çok çabuk kızarıyor, altını bir süre daha pişmesi gerekiyor)
  • Fırından çıkarılır ve yanlardan sarkıtılan yufkalar kesilir.

Not : Dileyen kremanın üzerine karabiber ekleyebilir. Yöre özelliği.

ÜZERİ İÇİN ŞERBET

  • 2 kaşık toz şeker
  • 1 kaşık tereyağ (parlaklığını sağlamak içinmiş)
  • 2-3 kaşık su

Şeker ve yağ su ile eritilerek bir taşım kaynatılır. Fırından çıkarılanLaz böreğinin üzerine kaşık ile gezdirilir.

VEEEE Mutfak kuşu, konu mankeni Bıcırık da gelir tadına bakar.

Yorumlar

Oya Kayacan dedi ki…
Arkasından gazete okunabilir yufka tabirine bayıldım. Bıcırık'ın ağız tadı da mutlaka bana uyar. Eeee, anneni nerede bulacağım Kuzen?
Behiye dedi ki…
Kuzinecim, Karadeniz'lilerin nasıl aceleci olduğunu eniştem sayesinde çok iyi öğrendim ben de:) Başta anneciğinin sonra senin de ellerine sağlık. Epey uğraştırıcı gözüküyor. Buradaki incecik yufkalarla olur belki, bir denemek lazım. Sevgilerimle.
kuzine dedi ki…
Sevgili Oya;
:)) ben anneme yamaklık yaptım, ince yufkaya ne denir bilmem, annem öyle söyledi, bende yazdım:))

Sevgili Behiye;
Teşekkürler, çok zahmetli bir tatlı, ince yufkalarla küçük ölçü dene dilersen.

Sevgili Ipek's Bakery;
Teşekkürler, evet laz böreğinin özeliklerinden biri tatlının içinde baharat kullanılması. Benim de alışamadığım bir lezzet olduğundan biz kullanmadık.
Hatırlattığın için teşekkürler tarife ekliyelim, dileyen kullansın.
tata dedi ki…
Sevgili Kuzine, gercekten cok zahmetli bir is bu, bosuna degil, dügünden dügüne yapilirmis.
Cesme'de göcmen bir komsum Selanik tatlisi diye yapmisti bize, ona benzettim. Ayrica burada Yunan lokantalarinda da buna benzer bir tatli var, ismini cikaramadim simdi. Fakat bence onlar hazir yufkalarla yapiyorlardir, eminim sizinkinin lezzeti harikadir.
Sevgiler, annenin de ellerine saglik!
Zeynep B. dedi ki…
anne tarafımda Hopa'lıdır ve bizim evde de çokça pişirilir...di...
uğraştırıcı olması ve artık zamanın pratik lezzetlerine kayma isteği yoğunlaştığından nadir yapılmaya başlandı. ama ne yazık ki ucundan köşesinden yakaladığım karadenizlilik kanımla maalesef alışamadığım bir tat oldu...su böreği hamuru ile tatlıyı nedense bağdaştıramıyor beynim..:)
Adsız dedi ki…
Kuzinecim,
konu mankeni de hakikaten konu mankeni. Durusa bakar misin, gagada borekle? Sanirsin TV`deki yemek programina konuk sanatci. PEH! :)) Bu kusa bayiliyorum. Boregin konusuyor ama, sanki gevrek gevrek gibi.
Gün dedi ki…
Bir arkadaşımın annesi yapardı çok sık olmasa da, bir iki kere yemek nasip olmuştu, ilk yediğimde tatlı olduğunu anlayınca çok şaşırmıştım, tadı hala damağımda.
kuzine dedi ki…
Sevgili Tata;
Teşekkürler, Alice'deki yemek programında , buna benzer bir tatlı yapılışını izledim, şimdi bende ismini hatırlayamıyorum.


Sevgili Mutfak Robotu;
Su böreği hamuruna pek benzemez, baklava hamuru ile yapılır.

Baklava arası krema diyelim şuna :))

Hande'ciğim;
:)) Mankenin tadı damağında kalmış vaziyette poz veriyor.Baklava tabiriyle üzeri kıyır kıyır; şahane oldu. :))Sepete ekleyelim mi?
Sevgiler.

Sevgili Gün;
Bilmeyenlere bunu anlatmak çok zor, börek denilince tuzlu tadacağını sanıyor, dün kardeşimin eşi de bildiği halde şaşkın şaşkın yedi laz böreğini.
Adsız dedi ki…
Sen beni oldurcen miiiiiiii,
Cildirtcaaan mi caniiim?
Koyma sepete gulum, bu cok yorucu. Kiyamam sana.
Zeynep M. TÖRE dedi ki…
Cok severek yemisim her buldugumda lezzeti harika ama kendim yapmaya cesaret edememistim tarifinizi deneyecegim ama 5 kg sut cok degilmi krema icin onu merak ettim.
Kisa zaman icinde deneyecegim tarifinizi.
Ellerinize saglik.
Nenoni dedi ki…
kuzine ben başladım sen tatile çıkmışsın .laz böreği harika görünüyor annenin eline sağlık.
tabii hamsili ekmekte öyle...
Nezaket dedi ki…
Kuzinecigim, hikaye ve tarif icin tesekkurler. Ben sanirim boyle bir incelikte hamur acamam ama marketlerde satilan baklavalik yufkalarla belkide yapilabilir (Yani tembel isi benimkisi). Ellerinize saglik, tarif harika. Sevgiler
CaDı dedi ki…
Yaa eminim bu işin en güzel tarafı annenle geçirdiğin zamandı, maşallah diyim de nazarım değmesin! Bende annemi özledim de:(
Adsız dedi ki…
çok güzel bir tarif, kayınvalidem de tabzonlu ama biliyormu bir sorayım, elleriniz dert görmesin.
Adsız dedi ki…
öff ya aşkolll kuzine, diyet yapmaya çalışıyoz herhalde di mi? :))
Annem de yapmaz ki şimdi, napsaak
:))
Sebgiyle, dostlukla
Bomcukçu
huysuz dedi ki…
Kuzinecim, müthiş bir şeydir bu laz böreği. Ben Selanik göçmeni bir sülalenin kızıyım ve bizde de sütlü börek diye bilinir bu. Ellerine sağlık !
vintage biscuit dedi ki…
babam lazdir ve ben laz boregine taparim
kuzine dedi ki…
Kısa ara tatil yaptık, yorumlarına yanıt yazmakta geciktiğim için özür dilerim.

Sevgili Zeynep;
Annemin kullandığı tepsi büyük olduğu için böyle kullandık ölçüler küçültülerek de yapılabilir.
Sevgiler.


Nenoni'ciğim;
Yakında görüşürüz, dönüp geleceğimiz yer kürkçü dükkanı :))


Sevgili Nezaket;
Hazır baklavalık yufkaların olduğunu bilmiyordum, evet ince yufka ile denenebilir.
Bloğunda yayınlanan röportajını gördüm, sevindim.

Sevgili Cadı'cığım;
Bunları okuyorken umarım annenin yanındasındır. Ben de uzun zaman ailemden uzakta yaşadım, özlemini çok iyi anlıyorum.

Sevgili Yıldızca;
Trabzonluların bu tatlıyı bildiklerini sanmıyorum, Bu bir laz tatlısıdır.

Canım Boncuk'cuğum;
Ben öğrendim nasıl yapılacağını :)) sen diyete ara verdiğinde gel, yaparız laz böreği.

Sevgili Huysuz ve Tatlı;
Bazı yorumlarda benzer bir tatlının olduğunu yazmışlar bende selanik böreğini çok merak ettim, lezzetleride benziyormu acaba?


Sevgili Biscuit;
Ağzının tadını biliyorsun :))
Ebruli Lezzetler dedi ki…
Laz böreğini bir kere yemiştim ve çok hoşuma gitmişti. Nasıl yapıldığını sayende öğrendim ben bu kadar ince hamur açamam ama annemin yardımıyla yapacağım. Teşekkürler, annenin ellerine sağlık.
kuzine dedi ki…
Sevgili Ebruli;
Bir yiyenin bir daha unutamayacağı lezzet olduğunu söylerler. Yufkasının ince olması önemli, mutlaka deneyin.

Sevgiler.
Damak Tadı dedi ki…
Selamlar,
Bende bir Trabzonlu olarak laz böreğini mutlaka denemelisiniz derim sizlere.Sevgili Kuzine senin ve annenin ellerine sağlık.Benim annemde tıpkı bir makine gibi yarım saatte ortaya çıkartır Laz böreğini.Yufkalarıda öyle ince olurki.Fakat biz ballı olarak değilde pudra şekerli olarak yaparız.Nede olsa Menşei sizlerde.
Tekrar teşekkürler,ellerinize sağlık.Annenizin ellerinden de öperim.

Sevgilerimle

www.damak-tad.blogspot.com
Adsız dedi ki…
Merhaba,

Serbeti dokerken, her ikisi de sicak mi oluyor?
Adsız dedi ki…
laz böreği çocukluğumdan kalan bir tad.arhavi'li komşularımızda yerdik bu böreği.ne kadar güzel bir lezzeti öyle.
ellerine sağlık
sevgilerimle
nunubella
Adsız dedi ki…
yarın arkadaşımla laz böreği yapmaya karar vermiştik ama açıkçası bu kadar zor olduğunu bilmiyordum :)) aslında çok güzel görünüyor denemeye değer sanırım :)) çok özür dilerim ama bişey dikkatimi çekti "Trabzonluların bu tatlıyı bildiklerini sanmıyorum bu bir laz tatlısıdır" demişsin Trabzonlular laz deilmi ?? aklıma takıldı sadece..
sevgiler..
kuzine dedi ki…
"Şerbetini dökerken ikisi demi sıcak oluyor" diye soran misafire geçte olsa yanıt yazıyorum, şerbet neredeyse 2-3 kaşık su, tereyağ ve şekerle hazırlandığı için diğer tatlılar gibi şerbetlenmiyor, fırında alındıktan sonra kaşık ile gezdirilir.

Sevgili Damak Tadı, Nunubella;
Teşekkürler, daha önce yemeyenler için ismi bile farklı bir tat, ama bilenler ne kadar lezzetli olduğunu bilir.
çok özel günlerin tatlısıdır.

Sevgili Anonymous;
Biraz zahmetlidir, kalabalıklara yapılan, lazların özel gün tatlısı olduğundan biraz daha zahmetlidir.
Biliyorlarsa da lazlardan öğrenmişlerdir.
sarıgül dedi ki…
Sevgili Kuzine,
Harika bir tarif vermişsin. Laz böreğini teyzem Rizeli (ve Laz) olan kayınvalidesinden öğrenmişti. Her bayram yapardı. Hem de iki tepsi. Çünkü ikincisi hazırlanırken ilk tepsi evin muzır çocukları (ve tabi yediğini inkar eden büyükleri) tarafından hallediliverirdi. Misafirlere ikinci tepsi ikram edilirdi.

Bu arada Anonymous'un "Trabzon'lular Laz değil mi" sorusuna ben cevap vereyim. Hayır Trabzon'lular Laz değildir. Ayrıca her Rize'li de Laz değildir. Laz'lar kendi dilleri ve kültürleri olan ayrı bir millettir, tıpkı Çerkesler ve Gürcüler gibi. Ama yüzyıllardır birlikte yaşamanın sonucu olarak birbirlerinin yemek kültürlerini öğrenme fırsatı olmuştur.
sarıgül dedi ki…
Sevgili Kuzine,
Harika bir tarif vermişsin. Laz böreğini teyzem Rizeli (ve Laz) olan kayınvalidesinden öğrenmişti. Her bayram yapardı. Hem de iki tepsi. Çünkü ikincisi hazırlanırken ilk tepsi evin muzır çocukları (ve tabi yediğini inkar eden büyükleri) tarafından hallediliverirdi. Misafirlere ikinci tepsi ikram edilirdi.

Bu arada Anonymous'un "Trabzon'lular Laz değil mi" sorusuna ben cevap vereyim. Hayır Trabzon'lular Laz değildir. Ayrıca her Rize'li de Laz değildir. Laz'lar kendi dilleri ve kültürleri olan ayrı bir millettir, tıpkı Çerkesler ve Gürcüler gibi. Ama yüzyıllardır birlikte yaşamanın sonucu olarak birbirlerinin yemek kültürlerini öğrenme fırsatı olmuştur.
sarıgül dedi ki…
Sevgili Kuzine,
Harika bir tarif vermişsin. Laz böreğini teyzem Rizeli (ve Laz) olan kayınvalidesinden öğrenmişti. Her bayram yapardı. Hem de iki tepsi. Çünkü ikincisi hazırlanırken ilk tepsi evin muzır çocukları (ve tabi yediğini inkar eden büyükleri) tarafından hallediliverirdi. Misafirlere ikinci tepsi ikram edilirdi.

Bu arada Anonymous'un "Trabzon'lular Laz değil mi" sorusuna ben cevap vereyim. Hayır Trabzon'lular Laz değildir. Ayrıca her Rize'li de Laz değildir. Laz'lar kendi dilleri ve kültürleri olan ayrı bir millettir, tıpkı Çerkesler ve Gürcüler gibi. Ama yüzyıllardır birlikte yaşamanın sonucu olarak birbirlerinin yemek kültürlerini öğrenme fırsatı olmuştur.
kuzine dedi ki…
Sevgili Sarıgül;
Açıklamaların için çok teşekkürler. İsimsiz misafirim Trabzon'luların Laz mı? sorusunu gerçekten merak etmiş olsaydı; bu soruyu biraz daha araştırarak sorardı.
Etnik tartışmaya girmek istemediğimden, Her Karadeniz'de yaşayanın laz olmadığını anlatmaya çalıştım. Evet kendi dilleri, kültürleri olan, ayrı millettir.
Adsız dedi ki…
Sagolasin tarif icin,
simdi canim cekti ya, bendeki tarif biraz baska...
Ama bunuda denemek isterim :)
Adsız dedi ki…
sevgili kuzine,
öncelikle tarif için teşekkürler,erkek arkadaşımda hopalı,ondan duydum bu böreğin namını,kendisi ailesinin yanında olmadığı için bu tadı özlemiştir diye düşündüm,ve ilk fırsatta ona bu tatlıyı yapmak istiyorum,en güzel sürpriz bu olur diye düşündüm,ancak bi kaç tarif daha buldum,bazı sitelerde şerbetsiz yapıldığı yazılı sende o tarafın kültürünü aldığın için bilirsin diye düşündüm,şerbet yerine pudra şekeri kullanılmasını öneriyorlar,ancak ben en doğrusu neyse onu yapmak istiyorum,bu konuda bana yardımcı olursan sevinirim,ayrıca bi şey daha sormak istiyorum,pişirme işleminde üstünün çabuk kızardığını ancak altını 10 dk kadar daha pişirmek gerektiğini yazmışsın,üstünüm pişmemesi için ne yapmam gerekiyor,fırında bu işlem nasıl yapılabilir,annen bunu nasıl yapmıştı bilgi verirsen sevinirim,seninde ve annenin emeğine,ellerine sağlık...
kuzine dedi ki…
Merhaba,
Hopa'lı birine yapılabilecek en güzel sürpriz.
Hopa dışında başka şekillerde de yapılıyor ama yazdığım tarif anneannelerden kalma, yıllardır özel günler için kalabalık misafirlere yapılan geleneksel laz böreği tarifi.
Pudra şekeri hiç kullanılmaz, kremasına ise karabiber kullanılır.

Hemen denemeyi düşünmüyorsanız, hazır baklava yufkası ile daha küçük ölçülerde yaptığımız Laz Böreği tarifini de aşamalı olarak yazarım.

Verdiğim tarifte üzeri için kullanılan şerbet, yufkaya parlaklık vermek ve kuruluğunu alabilmek için kaşık ile ölçüsü verilebilecek kadar az kullanılıyor.

Kulanılacak tepsinin ince olması gerekiyor (ısıya dayanıklı cam fırın tepsileri kullanılmaz).
Fırın önceden ısıtılır, 200- 220 derecede yaklaşık 40 dakika üzeri pembeleşinceye kadar pişirildikten sonra, fırının alttan ısıtma özelliği seçilerek 10 dakika kadar pişirmeye devam edilir. Bir çok fırında bu özellik var.

Umarım yardımcı olabilmişimdir. Sevgiler.
Adsız dedi ki…
teşekkür ederim kuzine
hazır yufkayla yapmaktan yana değilim tamamen benim yaptığım bi şey olmasını istiyorum,emek vermek istiyorum,annemde bana bu konuda yardımcı olacaktır,fırınımızın bu tür özelliği var mı henüz bilgim yok ama mutlaka en iyi şekilde yapmaya çalışacağım,tarifin için ve bilgi verdiğin için çok teşekkür ederim,sayende erkek arkadasım mutlu olacak,emeğinize sağlık,sevgiler.
Unknown dedi ki…
Sevgili arkadaşlar,
Öncelikle kuzineye tarif için teşekkürler. Annenin eline sağlık ve senin de eline sağlık ki sayende halka tam olarak mal olmamış bu tatlıyı pek çok kişinin tanıma fırsatı oluyor.
Ben de Rizeli olduğum için ve Laz da çok akrabam olduğundan ötürü özel günlerimizde Laz Böreği soframızdan eksik olmaz. Bu konuda naçizane düşüncelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Öncelikle Karadeniz mutfağı yöreden yöreye hep değişikliye uğrar. Mesela Laz Böreğinin yapılışında kimi yerde muhallebiye tarçın kimi yerde karabiber ilave edilir . Kimi yörelerde bu baharatlar hiç ilave edilmez, hatta tatlının üstüne hiç şerbet konmadan sadece pudra şekeri ile de yapılır. Şimdi son zamanlarda hazır yufkadan da kimi yerlerde bu tatlı yapılıyor. Ancak yapacaklara tavsiyem bu yufkaları kullanmamaları çünkü bu yufkalara uzun ömürlü olsun diye süt-yumurta ilave edilmiyor.
Zamanı olup da bu tatlıyı yapacak olanların ellerine sağlık. Ama bu lezzetten mahrum kalmak istemeyenler Laz Böreğinin iyisini İstanbul Göztepe’de küçük bir aile işletmesi olan Trize’de (Tel: 0216 386 96 72) deneyebilirler. Karadeniz mutfağının güzel örneklerini küçük mutfaklarından başarıyla çıkarıyorlar. Ben de İstanbul seyahatlerimde bu güzelliklerden mahrum kalmıyorum.
En içten sevgilerimle…
kuzine dedi ki…
Yazmış olduğum laz böreği tarifi yıllardır, büyüklerden öğrenilerek yapılan geleneksel laz böreği tarifidir.
Tarçın geleneksel laz mutfağında kullanılan baharatlardan değildir, pudra şekeri ise hiç bilinmezdi.
Bir de Erenköy'de Nostoni'nin laz böreğinin tadına bakın.
Adsız dedi ki…
MERHABA BEN ARZU. LAZ BÖREĞİNİ HENÜZ TATMA ŞANSIM OLDU. VE NASIL YAPILDIĞINI MERAK ETTİĞİM İÇİN TARİFİNİZE BAKTIM. ELİNİZE SAĞLIK. AMA BİRŞEYİ MERAK ETTİM.
YUFKALARI TEPSİYE DİZDİĞİNİZDE KENARLARDAN TAŞAN KISIMLARI NEDEN KESİLMİYOR.PİŞME ESNASINDA BU SARKAN BÖLÜMLER DIŞARIDA KALIP YANMIYORMU. TEŞEKKÜRLER
kuzine dedi ki…
Merhaba Arzu,
Sarkan yufkalar, kremanın hava almadan pişmesi için sanırım.
hayır yanmıyor, üzerindeki yufkalar kadar pembeleşiyor, fırından çıkarıldıktan sonra kırılarak tepsinin çevresinden alınıyor.
Sevgiler.
Adsız dedi ki…
hiç begenmedim görünüşü güzel değil eskiden neneler öyle yapardı şimdi daha güzel yapılıyor baklava gibi dilim dilim anladinmi canım.
Adsız dedi ki…
hiç begenmedim görünüşü güzel değil eskiden neneler öyle yapardı şimdi daha güzel yapılıyor baklava gibi dilim dilim anladinmi canım.
kuzine dedi ki…
İsimsiz Kuzine ziyeretçisi,
Bunda anlaşılamayacak ne var ?
ben de o eski nenelerdenim :))
siz gençler,baklava gibi gibi dilim dilim yapmasını öğrenirsiniz:))

Beğenmediğini hiç üşenmeyip yazdığın için teşekkür ederim.

Derdiniz, üzüm yemek midir, bağcı dövmek midir?
Adsız dedi ki…
bu tatlıyı cok begenmiştim.hazır yufka ile deneyecegim.aynı olmasada bir denemek ve yemek işte.ama üstüne dökülen 2-3 kaşık su ama tereyağ ve şeker ölçüsü ne kadar.yazabilir misin.
kuzine dedi ki…
Hazır baklavalık yufkalarla deneyin, böreklik baklava kullanırsanız istediğiniz lezzeti yakalayamazsınız, denemeye değmez :)

Kullanılacak yağ ve şeker ölçüsünü yazmıştım tekrar baktığınızda göreceksiniz.

Bu şerbet böreği şerbete bulamak için değil üzerindeki kıyırlığı hafif nemlendirmek ve parlaklık vermek için kullanılıyor.

Ayrıca kremada kullanılan şeker ölçüsünü 1 bardak daha arttırabilirsiniz.
Adsız dedi ki…
kızım şehir dışında üniversitede okuyor. sınav zamanları oraya gelip giderken arkadaşları ile tanışıyorum. bir arkadaşı eşimin artvinli olduğunu duyunca laz böreği istedi benden ancak benim eşim laz değil ve bu böreği ilk defa duymuştum.. tarifini okuyunca kendime güvenemedim hele 5 kg süt ölçüsü? yorumlarda görüp cevabınızı okuyunca doğru olduğunu anladım. rica etsem annenizin tepsisi kaç santimdi.. verdiğiniz adresten börek alacağım ve o gence götüreceğim teşekkür ederim GÜLYÜZ YAVUZ
burcu dedi ki…
Merhaba Kuzine, tarifi yayinlayali seneler olmus ama ben yeni gordum. Benim de anne tarafim laz, anneannem bayramlarda veya ozel gunlerde yapardi laz boregini. Cok emek istiyor ama super otesi bir tadi var. Tarifini ilk firsatta deneyecegim, paylastigin icin cok tesekkurler.
Adsız dedi ki…
Güzel keskin yazı. Asla böyle kolay olduğunu düşünüyordu. Büyük iş!
güneş serpil öztürk dedi ki…
merhaba,ben bir karadenızlı olarak bu tatlıda eksiklergördum.Mesela kremasına karabıberkatmadan olmaz.Birde kremasını döktuktensonra ıkı kaşık şeker ile ıkı kaşık yogurt karıştırılıp konulur ki krema kesılsın diye.Bu bir ayrıntı.Laz böregınde olmazlardan.Ve üzerı bu şekılde kızarmaz bu kadarda kıtır olmaz.Ama annenızın ellerı dert görmesın çünkü öyle ögrenmıştır bıldıgını uygulayacaktır dogal olarak.Ama siz araştırıp tam dogrusunu annenıze söyleyebılırsınız.Bu konularla alakalı biri olarak öyleduşunuyorum.
kuzine dedi ki…
Sevgili Güneş Serpil Öztürk,
yazımın tamamını okumuş olsaydınız eleştirdiğiniz bütün detayların yazıldığını ve uygulandığını görürdünüz.
Laz böreği tarifinden alıntı aşağıda
-Tepsiye aktarılan muhallebinin üzerine 1 kaşık toz şeker ve 2 kaşık yoğurt gezdirilir. (bunun nedenini sormayın bende anlayamadım ama kremanın kesilmesini sağlamak için yapılıyor olabilir) bu kadar güzel oluşunun nedeni de bu sanırım.)
-Not : Dileyen kremanın üzerine karabiber ekleyebilir. Yöre özelliği.
-Daha sonra fırının sadece alttan ısıtması sağlanarak yaklaşık 10 dakika altı pişirilir. (Üzeri çok çabuk kızarıyor, altını bir süre daha pişmesi gerekiyor)

burada bir açıklama yapmam gerekiyor üzeri baklavanın en üst katı kadar gevrek.

Bu konularla alakalı biri olarak yazının tamamını okusaydınız anneme söylenecek söz kalmadığı gibi tarif geleneksel laz böreği tarifidir.
Adsız dedi ki…
Sevgili kuzine,
Tarifini paylaştığın yıllar olmuş ancak ben laz böreğini daha yeni öğrendim hemen internetten araştırmaya başladım ve en güzel tarifin sende oldugunu gördüm. Erkek arkadaşım rizeli ve laz benden laz böreği yapmamı istedi kendince tarif etti ama muhallebinin içinde ceviz olur dedi acaba o kendi isteğini mi söylemiş yoksa gerçekten konabilir mi ? Bir de ben bu böreği yaparsam ancak hazır bakla hamuruyla yapabilirim o zaman muhallebinin ölçüsü değişir mi ? değişiyorsa nasıl olur bana yazabilirsen çok sevinirim. Şimdiden çok teşekkür ederim , ellerine sağlık :)
cem dedi ki…
Herkese selam,
Evet, paylaştığınız tarif gerçekten çok başarılı görünüyor! Ben de çok meraklıyım laz böreğine...bazı yorumlarda dikkatimi çekti de avrupada yunanistanda ve portekizde de yapılıyor buna benzer tatlılar gerçekten de. Bir karadenizde seyahatinde de yeme fırsatım oldu ama orada çok ağır yaplıyor. Kendileri yapamayanlar için benim tavsiyem Istanbl'da Trizeden alsınlar...
Adsız dedi ki…
Andğalepes cip minon bureği. Poli's(İstanbul) vore. Akon so ikipan pia xili bureği?
Cip xili şeyis megaps. Çikinepek va'ikipan bureği. Muço şei ren ar vizira, hele muperi şeyi ren.
-----
TR çeviris: (:
Bugünlerde çok istiyroum(canım çekiyor) Laz Böreğini.
İstanbuldayım. Burada neresi yapıyor acaba iyi Laz Böreğini?
Çok güzele benziyor. Nasıl birşeymiş bir görelim bakalım :)
Kankubadi dedi ki…
Çok güzel tarif..Elinize sağlık..

Popüler Yayınlar