HARHAŞİ VE MISIR EKMEĞİ




Harhaşi ismi komik gelebilir ama benim dayanamadığım hem memleket hem de anne yemeklerinden biridir. (Çocukkken lahana kokusuna bile dayanamayan bana, neler olduysa?)

Köklü ikiye bölünerek satılan kara lahanadan yapılan bir yemektir. Brüksel lahanasından da yapılabilir. Brüksel lahanasından yapmak hem daha kolay hem daha pratik. Bence denemek isterseniz brüksel lahanası ile deneyin. Ben tam laz usulü yapmak istediğimden kara lahana ile yaptım. Lahanalar düdüklü tencerede haşlanırken evin bütün camlarını açmama rağmen evimi :) lahana kokuları sardı. Lahanalar haşlanırken mısır ekmeği yoğurdum.


HARHAŞİ NASIL YAPILIR?

  • Ben yaptığım ölçüyü veriyorum. Pazardan alınan köklü ama az yeşil yapraklı lahanalar alınır yıkanır büyük yeşil yapraklar koparılır.
  • Bol su ile haşlanır. (düdüklüde çok çabuk haşlanıyor yaklaşık 20 dk) Brüksel lahanası ile denemeyi düşünüyorsanız az su ile kısık ateşte haşlayın çok çabuk haşlanıyor, dağılmasına izin vermeden altını kapatın.
  • Haşlanan köklü lahanaların suyu süzülür, bir tepsiye dizilir ve üzerine ince ince kesilmiş 3-4 diş sarımsak, 2 adet acı kurutulmuş kırmızı biber sıvı yağ, tuz ilave edilerek 5 dakika kadar pişirilir.
  • Servis tabağına alınır, üzerine bolcana iri kıyılmış kavrulmuş fındık eklenir. Bu arada muffin kalplarında pişmiş olan mısır ekmekleri ile birlikte yemeye girişilir :))

MISIR EKMEĞİ NASIL YAPILIR ?

  • Bugün biraz farklı mısır ekmeği denedim. Kalan mısır unumdan tam 6'lık silikon muffin kalıbı mısır ekmeği çıktı.
  • 1 yumurta, yoğurt suyu, 2 kaşık kadar sıvı yağ, sıcak su ve tuz ile yoğurdum kabartma tozu kullanmama rağmen pişerken kabardılar. Tam istediğim gibi kıtır kıtır mısır ekmeklerim oldu.

Yorumlar

Nenoni dedi ki…
Afiyet olsun ,hafta sonu bende de harhaşi vardı.
kuzine dedi ki…
Nenoni;
bilseydim mısır ekmeği yollardım :))
Adsız dedi ki…
selam kuzine..
bu ilk mesajım sana,siteni uzun süredir takip ediyorum..kara lahana kokusuna şöyle bir çözüm bulduk biz,balkona tek göz bir ocak aldık ,barbeküye koyduk,artık çok sevdiğimiz lahanayı pişerken de seviyoruz:)
rizeden selamlar...

_pınar_
kuzine dedi ki…
Merhaba Pınar;
Memleket kokulu selamını aldım ve kuzineyi izliyor olmana çok sevindim.

Bulduğunuz çözüm çok pratik ve tam biz lazlara yakışır yöntem :))
böylece hem ev, hem balkon kokmaz.

Yazdığın için teşekkür ederim sessiz kalmayın lütfen laz yemeklerinde hata yaparsam yada eklemek istediğiniz ayrıntı olursa yazın, çok sevinirim.

Sevgiler.
AsYa dedi ki…
Kuzinecim canım bu aralar bizim oraların yemeklerinden istiyodu bi bakiim dedim bloguna uzuuuun zamandır eklememişsin laz yemeği...

Şöyle güzel bi tarif yazsana yeni doya doya resmine bakalım..denerim belki başarabilirim yapmayı..
Bu arada 'papa' ya biz pepeçura diyoruz...

Popüler Yayınlar