CARPACİO-KIRMIZI PANCAR SALATASI ve BICIRIK




Bu yıl kırmızı pancarlara takmış durumdayım. Turşu halinden başka neler yapılabileceğini bilmediğimden uzun zaman turşu olarak yedim, daha sonra yoğurtlu halini denedim ama hiç de sevmedim. Ancaaak Özgül'den şu tarifi aldığımdan bu yana hergün derken abartmış sayılmam hergün salata olarak tüketmeye başladım. Patates gibi haşlıyor, kapaklı bir kapta saklıyorum. Haşlayıp soyarken ki renginin güzelliğini görmenizi isterim bir sebzenin rengi bu kadar mı güzel olur. Faydalı bir sebze olduğunu bilirdim ama bu kadar çok faydalı olduğunu bilmezdim.

Farkında olmadan kendim için iyi şeyler yapmışım. Geçen yıl semizotuna takmıştım. Salatası, yemeği hergün ama hergün yiyerek nasıl bıktıysam şu aralar görmek istemiyorum yaşasın kırmızı pancar :))

Pazarda kırmızı pancar bir satıcıda var, her hafta alıyorum sanırım benden başka da rağbet eden yok. Bu haftaya kadar 1 ytl den aldığım kırmızı pancara bu hafta arz-talep durumundan ötürü satıcı zammını yaptı 1,5 ytl oldu :)) niye böyle olduğunu sorunca zam gelmiş kırmızı pancarlara, bilseydim stok yapardım :)

Bunca faydası olan çok lezzetli sebzeyi zamanında alıp tüketmenizi öneririm, daha fazla zamlanmadan bu salatayı deneyin derim.

Mutfak kuşu bıcırığı merak ederseniz , aşağıdaki hallerde tabağımızda, parmağımızda, elimizde, masamızda, malum kış bol bol c vitamini olan meyvelerden yer, fim izlerken mısır patlağı yer, kahvaltıda peynir-çay, kepekli ekmek yer, ara öğünlerde bol bol yeşil salata yer. Yani iyi bakar kendine :)) çok neşelenip "aşşşkııım" baksana bana şarkısını güzel söyler.


Yorumlar

Adsız dedi ki…
Ellerine saglik canim, nefis bir sunum ve cok güzel bir anlatim. Begenmis ve severek yemis olman sevindirdi beni.
Sevgilerimle
sevilay dedi ki…
yine harika seyler yapmissin canim, ellerine saglik, ayy ben bu kusu gördükce, kus almak istiyorum, ben kendi mavisimi coookk özledim.
Adsız dedi ki…
eline sağlık.bende deniyeyim
Boncukçu dedi ki…
Evet pancar salatasını ben de deniyeceğim. Bıcırık ise çok tatlı, özendim ama artık biz o şansımızı yitirdik, malum Minnoş var :)
Defne dedi ki…
Bu gidişle ben de kafayı takacağım pancara :)) Ne muhteşem rengi var öyle. Dahası faydası...

Bıcırık da çok iştahlı, maşallah :P ve de çook fotojenik! :)
Behiye dedi ki…
Rengine ben de hayranım pancarın. Tabii turşusunu da seviyorum.Eline sağlık Kuzineciğim. Bıcırık mı söylüyor o şarkıyı, bak sen bıcırığa:)) Eğlenceli şarkıyı seçmiş...Sevgiler.
Hanife dedi ki…
PAncarin zeytinyaglisi ve salatasi.. Ikisini de cok seviyorum ben.
Gecen gun senin tarifinle pancar tursusu da kurdum, beklemedeyim:) Dayanamayip hemn acsam diyorum:)
O renge ben de hayranim, ne hos bir bordo..

Bu arada Bicirik gene yapmis yapacagini, salatalarin, portakallarin tadi onsuz olmuyordur:)
CaDı dedi ki…
Biciriikkk, evde bakılacak en temiz hayvanlar kuş ve balık galiba dimi:)
munevver dedi ki…
Sevgili Kuzine,pancar bizim evde çok kullanılır.Senin de beğenmene sevindim.Ama biz çiğ olarak tüketiyoruz.Lahana-havuç-pancar üçlüsü salatada pek güzel oluyor.Bir de böyle dene istersen.Beğenecek misin bakalım...Sana alternatif bir salata olur..
Eline sağlık.Rengine bayılıyorm bu sebzenin...
Sevgili Kuzine,
Ellerine saglik. Pancar tursusunu bizde cok severiz. Misir ekmegine biz cadi deriz. Cadi ve karalahanayi bizde cok tüketiriz. Kökenimiz karadeniz. Cok ilginc yemek tarifleri vardir karadeniz bölgesinde.
Stuttgart´tan sevgiler Sonia...
Tijen dedi ki…
sizin mutfak kusu muhtesem! severim onu ben... bir de merakli ki.
pancari ben de çok seviyorum. hatta geçen hafta pazarda görünce alayim dedim, sonra haydi haftaya alirim çok sey aldim deyip vazgeçtim. bir arkadasim onu firin posetinde pisirip kullaniyordu, çok güzel oluyor demisti. bir de tabii çorbasini yapmak mümkün biliyorsundur. harika bir kan yapicidir ve o topraksi tadi muhtesem! yalniz senin su asagidaki karadeniz yemeklerin muhtesem olmus biliyor musun? yaninda misir ekmegiyle nasil güzel gider.
tijen
kuzine dedi ki…
Sevgili Özgül; tarifini paylaştığın için çok teşekkür ederim.



Sevilay'cığım;
bu kuşu bizde çok seviyoruz :)) bir kuşun insana bu kadar yakın olabileceğine bıcırıktan sonra inandım.



Nenoni;
mutlaka dene çok iştah açıcı :))




Boncukçu;
Bizde minnoşa özeniyoruz ama olan bizim bıcırığa olur sanırım :))
kuzine dedi ki…
Defne'ciğim;
Renginin güzelliği bir yana çok da lezzetli bir o kadar da yararlı bir sebze olduğunu öğrenince vazgeçilmez oldu :)) deneyin derim.

Tüy değiştirdiği pek de yakışıklı sayılmaz ama o şaşkoloz bakışını sevdik :))




Hanife'ciğim;
Pancar turşunun sonucunu merak ettim, ben turşu kurup olmadığını bilsem bile dayanamayıp tadına bakmaya başlıyorum :)

Bıcırık yediğimiz herşeyin önce o tadına bakar birde severse bitinceye kadar ayrılmaz bazen sıcak çay içip yandığı bile olur :)




Canım Cadı'cığım;
Birde yıkanması var bayılırsın, balık hiç düşünmedim ama bakımı sandığın kadar kolay değil, hemde sevgine karşılık alamamzsın.

Bu kendi kendine bakıyor gördüğün gibi bir de yıkanması var ki görmeni isterim. Evde su sesi duymasın hemen lavobaya gelir. bazende ıspanakların içine.
kuzine dedi ki…
Münevver'ciğim;
Çiğ olarak yenilebildiğini hiç bilmiyordum, kimbilir başka neler yapılıyordur? denemek isterim havuç gibi rendeleyerek mi kullanıyorsunuz ? yazarsan sevinirim.

Sevgiler.



Sevgili Sonia;
Evet mısır ekmeğine gürcülerin cadı dediğini duymuştum. Mutfak kültürleri çok benzer.
kuzine dedi ki…
Tijen'ciğim,
Nasıl merakli, herşeyin içinde onsuz bir şey yiyemeyiz, önce o gelir tadar, iyi bakar kendine.

Kırmızı pancarı, her hafta ayni pazarcıdan alınca sonunda zam yaptı :))

Yalnız salatasını ve turşunu yapmayı biliyorum, birde rendelenip üzerine yoğurt dökülmüş hali vardı onu pek sevmedik.
Başka neler yapılabileceğini bilmiyorum, çorbasını ve fırın tarifini yazarmısın ?

Arada böyle karadeniz yemekleri yapıp kendimizi şımartıyoruz :)

Sevgiler.
CaDı dedi ki…
Kuş mu alsam ne:)) Heveslendirdin beni gerçekten! Hem Türkiye'ye gelirsek arkadaşlara bırakıp gelebiliriz dimi? Bakalım Doca bu işe ne diyecek:))
Adsız dedi ki…
Merhaba, benimde papağanım vardı, evet vardı bir zamanlar :(( insan o kadar çok alışıyorki gidince ev sessiz kaldı.
www.blogcu.com/pembeli
Unknown dedi ki…
Sevgili Kuzine,
Ellerine saglik tursun icin.Bana annemin yapida kavanozda sakladigi gunleri hatirlattin.Aksamlar sofraya cikrirdi hep.Unutuyoruz bazen lezettleri...

Sevgilerimle
Gulenay
Adsız dedi ki…
Aman be kardesim,

aylardir bekledigim an bu iste. Bicirikli post.

Saka bir yana ozledim seni Kuzine. Hayat biraz degisiklik ve bazi yorgunluklar ekledi, ugrayamadim.
yemek vakti dedi ki…
Kuzinecim,

belkide inanmassin.
Benim boncuk kusum tipki senin kusun gibi.
Elden yer, yikanir (maydanozun ve ispanagin icinde). Tek bi fark var. Ben "askiiim" sarkisini ona söylüyorum ve kusum buna cooook bayiliyor.
Ama sakim sarkisini ikimizin nasil aklina geldi kuzinecim, hayret bisey...

Yani digecegim: senin kusu gördümü sanki benim kusu görmüs gibi oluyorum. Tek bir fark var. Benim kusum mavi :)

Allah kusuna uzun ömür versin. Cünkü ölürseler cooook zor oluyor :((((

Sevgiler!!!
kuzine dedi ki…
Canım Cadı'cığım;
kuş almayı düşünüyorsan, konuşmasını da istiyorsan çok küçük ve erkek muhabbet kuşu al.
Bıcırığı kızıma yılbaşı hediyesi olarak almıştım, yem yemesini bile bilmiyordu :) uçmasını bile evde öğrendi. Şimdi gevezenin teki oldu bize sus diyor.
kuzine dedi ki…
Sevgili pembeli;
Üzüldüm, evden biri gibi oluyorlar zamanla yokluklarına alışmak da zor oluyordur.
Biz de bıcırığa çok alıştık, çok da seviyoruz
kuzine dedi ki…
Gülenay'cığım;
bende zaman zaman o günleri hatırlamak için yapıyorum birçok yemeği.
Sevgiler.
kuzine dedi ki…
Aman be Hande kardeşim,
nerelerde kaldın, çok özlettin kendini.
Umarım geçici sıkıntılardır, artık sık sık uğra buralara.
kuzine dedi ki…
Arife'ciğim;
Ben de çok şaşırdım, bizim ki şarkı söylemeye meraklı, oynama şıkıdım şıkıdım şarkısını söyler.
kendini de aşkım canım diye sever.

Bu şarkıyı da pek sevdi söylemesi kolay olduğundan sanırım. Birde kanatlarını çırparak dansı var ki seyirlik :))

Aman canım, onlara birşey olmasın çok üzülürüz.

Sevgiler.
munevver dedi ki…
Kuzineciğim,sana yazmıştım ama göremedim.Pancarların kabuklarını iyi yıkıyor,kötüyse incecik soyup,rendeliyoruz.Yanına havuç,turp rendesi,ince kıyılmış lahana ilavesiyle sosluyoruz.Rengini tahmin edarsin...
Sevgiyle,nanelimon
Adsız dedi ki…
Merhaba kuzine pancar salatasının en çok rengine bayılıyorum sonrada tadına eline sağlık canım.Bıcırığınızda çok şeker bayldım valla benim hiç kuşum olmadı ama çok seviyorum tüm hayvanları benimde çilek adında bir kedim var van kedisi :) görüşmek dileğiyle sevgiler benden sana.
www.pastacikiz.com
kuzine dedi ki…
Pırtık'cığım;
bizim bıcırık tam bir geveze, şimdide "yerim seni" diye laf atmaya başladı:))
Sevgiler.
kuzine dedi ki…
Münevver'ciğim; sanırım Zinnur'da yazmak istemiş ama ne yazdığı okunmuyor.
Teşekkür ederim tarif için, denerim.
kuzine dedi ki…
Sevgili Pastacı kız;
Teşekkür ederim. Kedi olunca evde kuş beslemek zor olur sanırım :)
Adsız dedi ki…
merhabalar efendim
sayfanıza baktığımda sevdiğim yiyeceklerle karşılaştım hele pancarı görünce dayanamadım size bir kaç not yazayım dedim. evet pancarı bizlerde böyle tüketiyoruz. özellikle halis zeytinyağı ve limonla harika oluyor. evet haşladığımız pancarların suyunun rengi harika. inanırmısınız bu renkle resim yapmak isterdim. belki daldan dala atlamış oluyorum ama, yukarıda tarif ettiğiniz salataya kızarmış hellim peyniri harika oluyor. eğer hellim bulamazsanız kaşar peynirinide kızartarak salataya koyabilirsiniz. yalnız kaşar peyniri koyduğunuzda hemen tüketmeniz gerekiyor.
sevgilerimle kolay gelsin.
Adsız dedi ki…
merhabalar
muhabbet kuşunuza hayran kaldım. oğlusunuz diyeceğim çünkü bende çok yetiştirdim. 11 tane olmuşlardı. ama evin içini kirletiyorlar diye vermek zorunda kaldım
çok tatlı oluyorlar
sevgilerimle
kuzine dedi ki…
Merhaba flood;
hellim peynir ve kırmızı pancarı birlikte hiç duymamıştım, deneriz.

Bizim Bıcırık tek, başka kuşumuz yok evden biri gibi, öylesine çok severiz kendisini, sevgiler.
Adsız dedi ki…
merhaba arkadaşım, ben yanlış yazdım akdeniz salatasında hellim peyniri yerine kaşar peyniri koyabilirsiniz demiştim, özür dilerim. pancarı anlattığınız gibi güzelce haşlıyorum. ben birazcıkta tuz atıyorum. sonra soyup dilimliyor ve üzerine zeytinyağı limon suyu döküyorum.

bende kedileri kuşları köpekleri ve bir çok sevimli bulduğum hayvanları (özür dilerim) seviyorum. yazılarımda da bununla ilgili anılarımı yazmıştım. bizim muhabbet kuşumuzda çok tatlıydı. eve gelince odanın kapısına uçar öterdi. ben burdayım der gibiydi. ama bizim kuşlar pek konuşamadılar. hele bir tanesi pencereden uçtuğu halde geri gelmişti. daha çok anılarım var ama fazla yazıp başınızı ağrıtmak istemem.
sayfanızı beğendiğim için ve de güzel yemek tarifleri olduğu için uğradım. ellerinize sağlık çok güzel görünüyor. sevgilerimle.
kuzine dedi ki…
Sevgili Flood;

Teşekkür ederim ziyaretinize ve yazıyor olmanıza sevinirim, her zaman sıklıkla gelin.

Sevgiler.
Unknown dedi ki…
ayy bu benim cimcimeme ne çok benziyor canım benim ya çok tatlı
kuzine dedi ki…
çoook tatlıdır,şimdi bile bıcır bıcır konuşuyor.
Unknown dedi ki…
size bi pancarlı salata tarifide benden pancarları ve patatesleri haşalyın küp küp doğrayın bir kaba koyun iyice soğuyunca içine limon yağ gezdirin içine yeşil soğan ve karabiber tuz ekleyin 1 çay kaşığıda toz şeker afiyet olsun süper oluyo deneyin

Popüler Yayınlar