KARALAHANA EZMESİ - (luqu ncaxeri)


Mutfağa girip yemek yapmaya zamanımız olmadı kutlamalar, geziler... Bu kadar bekledikden sonra çıkan yemek bu mu? diyeceksiniz. Evet bu;

Lahananın metabolizmayı hızlandırıcı etkisi olduğunu biliyordum, bu arada dışarıda ölçüyü kaçırarak yenen yemeklerin arkasından moda deyimle (tereyağlı) zayıflama çorbası :) olsun istedim.

Karalahana ezmesi bazı yerlerde mancar denildiğinide duydum, Doğu karadenizde çok yapılır, benim evimde yılda bir yada iki kez, mısır ekmeği eşliğinde yapılır.
İçine fasulye koyanlarda vardır, bizde içine fasulye konulmaz, babaannemi elinde sopa ile bu yemeği dövdüğünü hatırlıyorum lazca Kirza denilen alet zamanın Laz blenderi :)
El ölçüsüyle yaptığımız bu yemeği size yazabilmek için anneme defalarca tekrarlatıp ölçü ile yaptım ki ilk kez deneyecek olanlar hayal kırıklığı olmasın diye;


KARALAHANA EZMESİ (2-3 kişilik)

  • 1 bağ karalahana
  • 2- 3 kaşık mısır unu
  • 1-2 kırmızı koza biber
  • 1 kaşık tereyağ
  • 1-2 tane karabiber
  • sıvıyağ-tuz

YAPILIŞI

  • Yıkanan lahana yaprakları ince, ince doğranır, kaynayan suda gazı çıkıncaya haşlanır, ilk haşlama suyu dökülür.
  • Tekrar üzerine sıcak su, koza biber, tane karabiber, tuz, sıvıyağ eklenerek lahanalar ezilecek kıvama gelinceye kadar pişirilir. (daha kısa zamanda pişmesi için ben düdüklü kullanıyorum)
  • İyice pişen lahanalar blender ile ezilir. Kıvam alması için mısır unu ekleyip bir taşım daha kaynatılır. Ben tereyağını biraz kırmızı pul biberle eriterek sonradan ekledim. (Alima-içyağı ekleyenler vardır)
  • Yanında mısır ekmeği ile birlikte servis yapılır.

Karadeniz usulü, kıtır kıtır mısır ekmeği sevdiğimden ve çabuk olması için, neredeyse lavaş kadar incecik mısır ekmeği yaptım.

Bire-bir ölçü kullanarak Mısır unu, tuz, ve sıcak su ile yoğurulur sulu kıvamda bir hamur olur. Teflon tavaya elinizle yayarak, çok kısık ateşte, kabuklanarak pişmesini bekleyin, düz bir tabak yardımı ile ters-düz yaparak diğer tarafını da pişirin.

Afiyet olsun.

Yorumlar

sevilay dedi ki…
off misir ekmegini cok özlemisimdir.

Rahmetli ananem de cok yapardi karalahanayi, tadi bambaska oluyordu.

Ellerine sagik, cok güzel görünüyor. Canim cekti...
Margot dedi ki…
Sevgili Kuzine,
Bugün Ece Temelkuran'ın Kuzine isimli yazısını okurken aklıma geldin. Ben de seninle bu çok sevdiğim yazıyı paylaşayım dedim:
http://www.milliyet.com.tr/2006/06/16/yazar/temelkuran.html
Umarım seni de keyiflendirir!
kedi dedi ki…
Nenoninin kulacıkları çınımm çınımm çınlasın kuzinemm,burada bir karadeniz lokantası varrr,efendime sööliim biz lezzeti hiçç sevmeyen!karı-koca ve yavrularımızla arada gideriz b müstesnaa ve şahanee restauranta,hamsiye,mısır ekmeğine,fasulye kavurmasına,lahanaya doyarr misss gibi olur evimize gelirizzz,üzerine miss gibi karadeniz çayııı,değme keyfimize.

Güzelliğimi hamsiye borçluyum ben.
İnanmazsan sayfamda ki fotolarıma bakabilirsin:)))
kuzine dedi ki…
Sevgili Margot;
:) paylaştığın için teşekkür ederim, bende kuzineyi ziyaret edenlerle paylaşmak istedim.
Sevgiler.
kuzine dedi ki…
Sevgili sevilay;
izine geldiğinde bekleriz, anneanne tadında olamaz ama senin için mısır ekmeği yaparız.

Biyonik kedi'ciğim;
:))))) (hamsi güzelliği)
Nenoni dedi ki…
amanda aman ben yokken neler olmuş neler afiyet olsuun..

Popüler Yayınlar