YEŞİL ERİK TURŞUSU


Yiyenler tadını bilir, bilmeyen turşu severler mutlaka denemeli. Eriğin de turşusumu olur demeyin; çok lezzetli olur. 2 günde turşu olmaz ama ben kedi gibi eriklerimin başından ayrılamıyorum. Sabredemedim olmadan sizle paylaşmak istedim, zamanı geçmeden denemek isteyenlere;

ERİK TURŞUSU
MALZEMELER
  • 1-1,5 kg yeşil erik
  • 10-15 diş sarımsak
  • 10-15 adet tane karabiber
  • 1 çorba kaşığı kişniş tohumu
  • 1 çorba kaşığı kereviz tohumu 
  • 1 limon
  • yarım çay bardağı limon sirkesi
  • yarım çay bardağı üzüm sirkesi
  • 3 çorba kaşığı tuz
  • 1 tatlı kaşığı şeker

 
YAPILIŞI
  • Turşu kurulacak suyu kaynatın, tuzunu, şekerini ekleyip soğuması için bırakın.
  • Erik, sarımsak, karabiber, kişniş tohumu, limon sırası ile kavanoza doldurun.
  • Sirkeyi ve soğuyan turşu suyunu doldurup kapağını kapayın.

Yorumlar

ZeYNeP dedi ki…
İlginç bir turşu !
ben hiç yemedim ve duymadım, denemeli aslında evet, hazır yeni çıktılar tam zamanı,
Ellerinize saglık,

Figen
Adsız dedi ki…
ben normal turşu gibi kurdum ama birde senin tarifdeki gibi kurayım bakayım.gelmişken şimdiden anneler gününü kutlarım..
vintage biscuit dedi ki…
bugün gerçekten farklı şeyler öğrendim galiba:)) demin tahinli kahve öğrendim , şimdide yeşil erik turşusu. çok merak ettim . yapmazsam çatlarım biliyorummm
kuzine dedi ki…
Sevgili Figen;
Turşu seviyorsanız, tam zamanı birde kiraz turşusu var onu daha sonra anlatırım.

Nenoni'ciğim;
seninde anneler günü kutlu olsun, turşu olamadan bitireceğim git -gel başından ayrılamadım ki.

Sevgili Vintage biscuit;
:)) çatlama; önce küçük bir kavanozda dene istersen. Turşu hastası olarak en sevdiğim turşularımdan biridir. Rakı ile de pek yakışırlar.
Yesim dedi ki…
Duymuştum ben bu turşuyu ama bir türlü tadına bakamadım, hem erik hem de turşu seven biri olarak denemeli hemen bunu : ) Ellerine sağlık...
kuzine dedi ki…
Sevgili Yeşim;
denemeyi düşünüyorsan tarifte yazılı biberiyeyi istersen kullanma, turşu oldukça biberiye kokusu keskinleşmiş, turşuya yakışmamış bende tariften siliyorum.
Nezaket dedi ki…
Bir tursu delisi olarak mutlaka denemem gerek. ellerine saglik...
Adsız dedi ki…
canımellerine sağlık ben geçen yıl yapmıştım ben bikaçkavanozda taza bademden yapmıştım yani çağladan ikiside süper oluyor denemeyenler varsa ısrarla tavsiye ederim seninde ellerine sağlık
seni listeme ekliyorum
kuzine dedi ki…
Sevgili Nezaket;
Yeşil eriğin bol olduğu günler, denemenin tam zamanı.Ben ikinci için farklı tarif aramaya başladım.
kuzine dedi ki…
Sevgili Melisa;
Teşekkür ederim, senin erik turşusu tarifini de alabilirmiyim bir kavanoz daha kurmak istiyorum :)
Oya Kayacan dedi ki…
Cihangir turşucusu sağolsun.
ece dedi ki…
ellerine sağlık Kuzine.cim görüntüsü bile çok cazip beni yeeee diye bağırıyor...Ben yapmasamda sen bana yapıp gönderiversen olurmu :))))
sevgiler
kuzine dedi ki…
Oya;
Afiyet olsun.
Ece;
sen istersin de ben yapmazmıyım. Turşun hazır :)) hemen gönderelim.
kuzine dedi ki…
Pericim; gel kavanozdan al erikleri tadı da görüntüsü kadar güzel.
ece dedi ki…
canım benim yaaaaa,
çok teşekkür ederim:)))
sevgiler

Popüler Yayınlar