ADANA KEBAP


Küçükken babam bizi kebap yemeğe getirir oradan yaşadığımız lojmanlarda sinema olmasına rağmen Konak sinemasına, film sonrası İstanbul pastanesinde kurabiye-limonata yemeğe getirir 6 servisine yetişerek evimize dönerdik.

Kebapçı duvarları hasırlarla kaplı onlarca muhabbet kuşunun karşılıklı şakıdıdığı birkaç masalı mekandı. Genç dönemlerimde arkadaşlarla toplanıp, okul çıkışı zula balkonunda oturabilmek için kuyrukta bekleyerek, yemekten sonra gizli gizli sigara (Uzun maltepe) tüttürdük. Okul bittikden sonra arkadaşlarımızla orada buluştuk. Bu şehirde genç olanların çoook anıları vardır. Daha sonra bina yıkıldı başka biryerde bu kez akvaryumları olan mekan açıldı. Şehirden ayrıldığımda Adana Kebabı bu kadar özleceğim aklıma gelmezdi çünkü Adana Kebap başka hiçbiryerde böyle yapılmıyor. Şöyle tarif edeyim Salçalı Adana Kebap. Daha önce burada yaşayanlar çok iyi bilir :)) Özleyenler için...

Yine eskisi gibi kalabalık ama eski tadında değil artık.


Yorumlar

Adsız dedi ki…
oyy afiyet olsun kuzine ama ben rejime başlamıştım yaa..biliyorsun ben bu şehirde büyümedim ama çocukluğumuzun tatları artık hiçbiryerde aynı değil.sevgiyle...
kuzine dedi ki…
Bende oyy oyy oyy... diye diye gittim ama yok eski tadı yok.
kuzine dedi ki…
Peri;
:))) afiyet olsun.
Merhaba,
Benim hemen gidip yeme diye bir lüksüm olamaz. Kebapciya hemen gidip yiyenlere afiyet olsun.
Kuzine sizi arkadas listesine aliyorum hic olmazsa buradaki fotograflarla avunabiliriz. Sevgiler Sonia...
ece dedi ki…
kuzinecim valla beni aldın getirdin oralara,hangisinden bahsediyorsun bilmiyorum bir tane bizim okulun karsısında vardı o zamanki adıyla merkez ortaokulunun hemen karsısı zemin katta adını unuttum.Ama benim favorim Çatı kebap.tır hatta ordaki şef garson Enver.in buyruuuuuun deyişi hala kulaklarımda...
biliyor musun burda salçalı soslu adana kebap bilmiyorlar...aslında dogrusuda salçasız olanmış ama biz bunu böyle yedik ve sevdik dimi ama
En kısa zamanda kebap yemek için gelebilirim...Yahu herkes kebap için adanaya gider biz nereye gidiyoruz allam yaaaaaaaa :p
ben çok özlemişim memleketimi yaaa
sevgiler selamlar izmir.den
ece dedi ki…
ay görmemişim kusura bakma As urfaymış orası...
As urfa hangisiydi bak şimdi çıkaramadım iyimi :)))
kuzine dedi ki…
:)) bende adana salçasız yenmez sanırdım, burdan başka hiçbir yerde yok böyle adana.
Adsız dedi ki…
inanılmaz bir sey bu:)..tesadüf eseri nette gezinirken..sitenize rastladım..as urfa kebaptan ve catı kebaptan bahseden yazınızla karsılasınca..istanbulda yasıyan bir zonguldaklı olarak..hem iç gecirdim hemde o güzel günler aklıma geldi ..ben zaten o kebapcılara cok yakın olan namık kemal ilkokulundan mezun olmustum..:)
tüm bunların üzerine laz yemeklerinide görünce laz böregi..luku kankei..ve hamsili ekmek.babaannemin sofraları ve yesillikler icindeki(üzülmezdeki)evi geldi aklıma..daha dogrusu benden biseyler buldugum için bu tebrik mesajını atmak istedim size..(baba tarafındanda hopalıyım aynı zamanda..:)cok hos ve eglenceli bir blog..bundan sonra takipcisi olacagım ..sizlere iyi eglenceler ve bol lezzetler..hoscakalın
kuzine dedi ki…
Sevgili Hakan Açıkalın;
Tatil dönüşü yazdığınız yorumu farkedebildim, geç de olsa teşekkür ederim.

Popüler Yayınlar