SALATAMIN BICIRIK SÜSÜ

Bu mutfak kuşu Bıcırık; sebzelerimi yıkarken, yemek pişirirken o benim omuzumda, elimde hiç susmadan konuşur. Bütün yemeklerimize ortaktır, herşeyin tadına mutlaka bakar, bu nane bile olsa, sonra onu yiyemeyeceğini anlayınca suya bıraktığım nanelerin kasesinde nane kokulu güzellik, banyosunu yaptı, öyle keyifli sesler çıkarıp yıkanıyorduki dayanamadım banyo fotoğraflarının aldım. Sabah beni öperken nane nane kokuyordu bıcırık oğlum.

Kahvaltı yapmaya bayılır; peynie, ekmek yer yanında çay içer. Biraz narsisttir kendini çok sever, öper, aşkım der, canım der, bıcırıkcığım, yakışıklı oğlum der, fıstıkçım sen ne diyorsun aşkımcım der, şşşt naber, günaydın der... dır dır konuşur bıktırıncaya kadar. Sus dersin döner sen sus yaa der (inanması zor ama böyle bu kuş ilgilenmezen kızar, azarlar, şımarır, sevince mutlu olur oynama şıkıdımda şıkıdım şarkısını söyler, biz hasta oluruz o öksürür, biz güleriz o kahkaha atar ... daha nasıl anlatayım; böyle bişey kuş diyemiyorum bu şahsiyete)

Yorumlar

Papatya dedi ki…
Ufakligin suya dip dalisina bayildim! Kucukken bizim de 2 muhabbet kusumuz vardi, benimki yesil olandi, onu animsatti bana :)
Adsız dedi ki…
Ne şirin şey öylee,
Bizim de bir mayhoşumuz vardı.
Çokk geveze ve çokkk tatlı oluyorlar...
Sevgiyle
Behiye dedi ki…
Ne tatlı karışmış yeşilliklere...En son karede de poz vermiş galiba:) Sevgiler.
ZeYNeP dedi ki…
Oyyyyyyy cok şeker yaaa:))))
Harika resimler cekmişsiniz,

Sevgilerimle,
Figen
kuzine dedi ki…
Papatya; bizim bıcırığımız tek ve geveze şu anda bile söylenip duruyor.

Boncukçu;
Sizinkinin ismi ne güzelmiş, evet ya çok şeker evden biri gibi geliyor bana çok seviyoruz.

Behiye;
Pozda verir çok artisttir, birde dansederken videosu var.
Biz şarkı söyleriz oda tempolu kanat çırpıp, danseder.

Figen;
:)) çok da yaramazdır. Bütün sebzelerin içinde.
Böyle kusa can kurban. Bizim bahcede gecen yil kiraz ve visne birakmadilar. Bu yil biraz nasiplenmek icin bir hamak kurup yatmadigimiz kaldi agaclarin arasina. Hayirlisi, kuslardan kalirsa bizde yiyecegiz. Sevgiler sonia...
Sibel dedi ki…
Yerim onu beeen! Böyle bir sevimlilik olabilir mi? Bıcırık şey, tombulcuk hem de! Benim ihtiyar kuşum Mavişim de böyle (çok ihtiyar ablası, nazar değmesin diye yaşını söylemiyoruz artık!) ne yersek ortak, sonra ne yese onun gibi kokuyor di mi:)) Bayılırım öpmeye koklamaya, o güzel kuş kokusuna!! Konuşması da böyle evet, çenesi düştü mü susturmak zor! Bizimki bir de öksürük taklidi yapar, biri öksürdü mü ardından öksürür. Bir keresinde bir komşumuz sizin kuş hastalanmış galiba, öksürüyor demişti de çok gülmüştük:))
kuzine dedi ki…
Sonia;
:)) Bende kuşlardan gizli gizli çamaşır kuruturdum ne zaman beyaz çamaşır assam üzerine vişneli, vişneli yapar leke bırakırlardı.
kuzine dedi ki…
Sibel'ciğim
Yenmiyecek gibi :)) baksana şu maskaralıklarına, deli gibi seviyoruz, birşey olursa diye de aklımız çıkıyor.
Sabah beni görüp, kanat açarak şşt naber aşkım... demesine bitiyorum.
:)) Annem bıcırık öksürünce kuş gribimi oldu acaba dediğinde biz de çok gülmüştük.
sevilay dedi ki…
ayy ne tatli, benim de bir muhabetkusum vardi, oda hic omuzumdan inmezdi, agzima cikirdek koyardim ve o onu agzimdan alirdi. Maalesef öldü ve bir daha da almadim. Kusunu görünce, duygulandim. Baya özlemisim ben mavisimi:)
kuzine dedi ki…
Sevilay'cığım;
bıcırık da öyle çekirdek yemeye bayılır, bide üzerine çay içmesi var ki çookk tatlıdır çook.
kuzıne slm bu bıcırkla benım eskıden berı yad ettıgım bırıcık kusum sımarık acaba akraba olabılırlermı resımlerı görunce sok oldum aynı benım kus oldugunu duyunca uc gun aglamıstım ısyerınde bakamayınca eve anneme verdım ee tabıı butun gun ayrı kaldık hayvancagız kendını duvara vurarak kamıkaze yapmıs ondan sonra babacım eve on tane daha muhabbet getırdı ama benım sımarıgımın yerını tutamadı bızde beraber salata yaapar hatta bulasık yıkardık hep beraber olun ya hıc ayrılmayın
kuzine dedi ki…
Toprak ve ben;
bende çok şaştım, kardeşimin muhabbet kuşunun adı da şımarık.
yemek vakti dedi ki…
Kuzine,
ay nekadar tatli bir kusun var.
Benimde muhabbet kusum var. Mavi kizim. Adi boncuk. Bana bayilir. Beni sevdigini gösterir. Biz ne yersek o da yer. Coook tatli.
Aslinda kus deyemeyiz bunlara. Sanki baska bir varlik, demii?
Kusumu cook seviyorum. Onun sicakligini ve samimiyetini hissediyorum.
Kusun kac yasinda? Benimkisi 6
Sevgiler.
yemek vakti dedi ki…
Kuzine,
ay nekadar tatli bir kusun var.
Benimde muhabbet kusum var. Mavi kizim. Adi boncuk. Bana bayilir. Beni sevdigini gösterir. Biz ne yersek o da yer. Coook tatli.
Aslinda kus deyemeyiz bunlara. Sanki baska bir varlik, demii?
Kusumu cook seviyorum. Onun sicakligini ve samimiyetini hissediyorum.
Kusun kac yasinda? Benimkisi 6
Sevgiler.
kuzine dedi ki…
Sevgili Arife;
Evet onlar da çok sevildiklerini biliyorlar, sevdikçe bizim gibi konuşmaya başladı. 2000 yılında kızıma yılbaşı hediyesi olarak aldım, minicikti yem yemeyi, uçmayı bile tam olarak bilmiyordu.
Umarım daha uzun seneler bizimle olur.
Hülya YILMAZ dedi ki…
Bu ne şeker şey. bana Ozi'mizi hatırlattı. Geçtiğimiz kış öldü. bizimkinin renkleri mavi ağırlıklıydı. Bunların çenesi düşük oluyor. Oğlumun gözlüğünün etrafında dolaşırdı, Ozan'a lens alınca çok şaşırmıştı kafasının üstünde uçup uçup gidip omzuna konuyordu.
Özlemişim Ozi'mi...
Adsız dedi ki…
Bicirik`a saglikli uzun omurler dilerim. Bizim de Ayyas Efe`miz vardi. Bir kavun gagalar bir peynir... Sonra da babamin raki bardaginin kenarina tuneyip rakisini cekerdi yazlikta babamla beraber. "Kafayi cabuk bulmasa iyi cocuk su Efe. Onunla icmesi guzel, muhabbeti keyifli" diyerek babam dalgasini az gecmezdi rahmetli Ayyas Efecikle.
kuzine dedi ki…
Hülya;
o kadar alıştık, sevdik ki evin bireyi gibi oldu bicirik efendi, ona bişey olursa çok üzülürüz.
Benim gözlüğüme sinir oluyor, gözlüğün kenarlarını tırtık tırtık yaptı.
kuzine dedi ki…
Hande;
:)) defalarca okudum rahmetli ayyaş efeyi, bizimkinin rakıyla pek arası yok şarabı çaya benzettiğinden bikaç kez dalmaya kalktı, sonra da nasıl sümküreceğini bilemedi.
Bizim bıcırığın muhabbeti çekilmez çok gevezedir hep ben konuşayım ister, bizede de "sus sen ya" der
Hanife dedi ki…
Cok seker bu, masallah. Bizim de vardi yillar once, aklima geldi gorunce, o da her yere girer, masaya yemeklere dalardi:)
Tarifleriniz de sitenizde cok basarili, ellerinize saglik.
CaDı dedi ki…
Tamam kuş pek güzel pek tatlı da, ben alttaki kebapta takılı kaldım! İnan kapatmasam ağzımın suları akacak:) Yok mu bu kebabın tarifi, evde yapılmaz mı bunlar?
kuzine dedi ki…
Hanife;
Teşekkür ederim. Yemeklere, içeceklere daldığı gibi yanında gazetede okuyamayız, gazetenin kenarlarını tırtıklar.

Cadı;
Bu kebabın tarifi hakkında hiç bilgim yok, bildiğim burdan başka hiçbir yerde kebabın üzerine sos dökülmüyor.En önemli farkı çocukluğumdan hatırladığımız lezzeti.Yinede nasıl yaptıklarını öğrenmeye çalışırım.
Adsız dedi ki…
Sevgili Kuzine,

ben seninkinin en cok en son karede iccamasiri mankeni gibi kalcasini bir yana savurmus olarak verdigi poza bittim, bittim. Sahane.
kuzine dedi ki…
:))) ıslak ıslak...
vintage biscuit dedi ki…
hahahhaha :))) çok güldümmmmm
ne eğlenceli fotolar bunlar
tam ibiş yaa :)))
kuzine dedi ki…
:)) ibiş mi?
ece dedi ki…
kuzinecim bende yazmadan geçemeyeceğim bıcırık.ı görünce...
benimde vardı adı çatlak, aynı bu renk aynı bunun gibi...arkadaşımız olan kuşçu muzaffere gitmiştik almaya...salmanın içinde herbiri ayrı şeker ve güzel bir sürü kuş gösterdiler bana bunu al bak bu çok iyi şöyle böyle diye...Gözüme takılan bir kuş vardı bir köşeye sinmiş o kadar kuşun arasında en pacoz görünümlü çirkin bir yavruydu...bunu istiyorum dedim hem eşim hemde muzaffer o hasta galiba ölecek geldiginden beri öyle duruyor dediler...olsun dedim ben onu istiyorum...aldım getirdim eve koltuk altlarımda ısıtarak uyuturdum onu.onbeş günde kendine geldi...ağzımdan yemek yer,babayla rakı içer beraber duşa girerdik...çok da güzel konuşurdu...en favorilerimiz şampiyon beşiktaş,eşşek ece ve o...çocuğuydu :)))
sonra tatile izmire geldik onuda getirdik daha sonra ne oldu bilmiyorum acil zonguldak.a donmemiz gerekti biriki günlüğüne...çatlağı bıraktık kayınvalidemlerde gittik zonguldaga ve 3.gün döndük çatlak ölmüştü :(((
ay bak sabah sabah duygulandırdın beni işte gördünmü...
çatlakla ilgili o kadar çok anım varki hangisini anlatayım...
sevgiler...
Adsız dedi ki…
merhaba kuzine
bende cok severim muhabbet kusunu.
sizinki disari ucuyormu? yoksa evin icindemi?
ellerine saglik, yemekler pastalar cok güzel
görünüyor
isvicreden selamlar
belma
kuzine dedi ki…
Sevgili Belma;
Teşekkür ederim. Bıcırık hiç evden dışarıda uçmadı, evin içinde uçuyor.
Adsız dedi ki…
ben o bicirik i salata diye yerim YERİMMMM!:))
kuzine dedi ki…
:)) Bazen bizimde salata diye yiyesimiz gelir :))

Popüler Yayınlar