05 Eylül, 2006

ZEYTİNLİ BAHÇE, ASMADA YAPRAĞINDA SARDALYA

Behram kalenin serin sabahlarını, kadırga koyunun muhteşem denizinin keyfini yaşarken çevreyi de gezdik. Kadırga'dan çıkıp Küçükkuyu yönüne doğru giderken keşfettiğimiz küçük salaş balıkçı lokantası. Yol üzerinde derme çatma yazılı YAPRAKTA SARDALYA BULUNUR yazısını görünce, hiç düşünmeden durduk ve bahçeye indik.

Deniz kenarında Zeytin bahçesi, salaş şahane bir bahçe. Adı da Zeytinli Bahçe :) Ailece çalışıyorlar, hiç tatmadığım lezzetini merak ettiğim asma yaprağında sardalyanın yapılışını , merakla izledim, dönünce denemek üzere (sardalya nerden bulabileceksem)

Birçoğunuz gibi hamsili ekmeğin nasıl yapıldığını, lezzetini bilmiyorsanız; bende asmada sardalya bilmiyordum. İşte yapılışı;

Izgaranın altına salamura asma yaprakları dizilir, üzerlerine kılçıkları ayıklanmış salamuralar dizilir, üzerine bahçenin küçük çocuğunun bir koşu toplayıp getirdiği domates ve biberlerden konulur, sızma zeytinyağ gezdirilir, üzerlerine tekrar salamura asma yaprağı kapatlılır, kor odun ateşinde ızgara yapılır.


Sonrasını siz hayal edin bakalım nasıl yenir? Bilemediğimizden içinden balıkları çıkarıp yemeye çalıştık ertesi gün yaprağa sarılarak da yenilebileceğini öğrendik.

Akşam üzeri tesadüfen farkettiğimiz Zeytinli Bahçe'de ertesi günümüzün tamamını geçirdik, yolunuz düşerse mutlaka uğramalı, çok makul fiyatlarla gözünüzün önünde bahçelerinden toplayarak yapılan salatalarından, balık çeşitlerinden tadmanızı öneririm.

2 yorum:

gaykedi dedi ki...

Doludizgin Önyargılarımız !

Bir anket yapılsa Türk halkının acaba yüz kişiden kaçı balıkla yoğurt yada süt ürünleri yenmez zehirler fikrine inanır...Bence çok büyük bir oran, bunun en az % 70-80 den aşağı olacağını sanmıyorum, belkide daha fazla. Gerçekten Einstein'in söylediği gibi atomu parçalamaktan daha zor önyargıları parçalamak...Zaten bilimsel olmayan dinsel ve batıl hurafeler bu ön yargılardan beslenmiyor mu ?..Bu konu nerden geldi aklıma derseniz, İtalyan mutfağında yoğurt ve balıkla beraber yapılan yemekler varmış Vefa Zat Vatan pazar ekinde bahsetmiş, daha yıllar önce Tübitak bilim dergisinde bunun doğru olmadığını okumuştumya neyse...

Geçen gün bir arkaşımla evde şamata yapıyoruz, karnımız acıktı, mutfağa girdim ne var ne yok bir baktım, kılçıkları ayıklanmış hamsi kızartması var, bunu fırında bir güzel ısıttım, ince dogranmış domates- salatalık, çekirdekleri ayıklanmış uzunlamasına kesilmiş biberle birlikte kepek ekmeğiyle iki dev sandwiç yaptım, üstüne benimkine hardal ve bir tatlı kaşığı kapari, arkadaşa bunları sevmediği için sadece mayonez, yanınada iki dev bardak ayran, herneyse fazla ağzınızı sulandırmadan sadete geleyim, üniversite mezunu arkadaşim balıkla ayran yenmez zehirler diye iddia etti, yok öyle birşey diyorum, balık bayatsa zehirler diyor, zor ikna ettim...Yani toplumsal önyargı ve histeriyle hiç araştırmadan, merak etmeden üniversite mezunu aydinlarımızı bile boş inançlara kaptırabiliyoruz ya, hani gelde kendi kendine ne olacak bu memleketin hali deme !

http://www.gaykedi.blogspot.com/

kuzine dedi ki...

Merhaba Gaykedi;
Çok güzel uzun, uzun açıklamışsınız ama bardaktaki ayran degil!!!
Ben; balığın yanında zehirlenmeyeceğimi bilsem bile ayran hiç tercih etmem.
Sevgiler.