HAMSİLİ EKMEK

Bloglar arasındaki ekmek çeşitlemelerine bir yenisi de benden. Fransız, İtalyan falan değil Karadeniz usulü Hamsili Ekmek. Bu sıcakta uğraşılırmıydı? elbette uğraşılırdı kardeşimin isteği.

Bu hafta sonu kardeşim gelecek. Gelmeden bizden neler istediğini sorduk. Özlediği ve kendinin yapamadığı yemekleri sipariş verdi. Küçükken çok yemek seçer, balık yemez, kokusuna bile dayanamaz, halâ kurufasulye yemez, lahana sevmez, birçok yemeğin tadına bile bakmazdı. Seçtiği gibi de yapmasını da bilmezdi. İlk öğrendiği yemek makarna yapmak oldu.

Evde yalnız kaldığı bir yaz günü, döndüğümüzde tencerenin içinde birbirlerine yapışmış yarı pişmiş yarısı pişmemiş makarna bulduk. Çok acıkmış, yemekde yokmuş , makarna yapmış, yemiş, doymuş. Aslında yemek vardı.

Nasıl yaptın makarnayı ? dediğimizde; Çok kolaymış, ocağa su dolu tencere koymuş, içine makarnaları kırmış, sonra da tuzu koymuş, kapağı kapatmış sonra makarna olmuş , yemiş ve doymuş :)) çok kolay yemek yapar.

Hazırlanan siparişlerden biri de Hamsili Ekmek. (Sevgili Oya'cığımın da kulaklarını çınlatalım) Gelmeden hazırlayıp, dondurucuya koymak için yaptım, amaaa kendim için değil hem merak ettiğim için hem de sizin için birazını pişirdim. oyy çok özlemişim. Bilmeyenler hamsili ekmekde mi olur demeyin, bir deneyin, biraz tuzlu ekmek olduğundan mutlaka bol salatalıkla yiyin. Posted by Picasa

HAMSİLİ EKMEK

MALZEMELER

  • 1 Demet Pazı (burada öyle satılıyor yaklaşık yarım kg )
  • Bir kase tuzlanmış Hamsi
  • 2 adet orta boy soğan
  • 2 adet domates
  • 4-5 adet sivri yeşil biber
  • 1 demet maydanoz
  • 1 demet taze nane (ben taze nane bulamadım, 1 bardak kuru nane kullandım)
  • Taze kişniş yada kişniş tohumu
  • 3 su bardağı mısır unu (Daha ekmek tadında isterseniz miktarı artırabilirsiniz)
  • 1 çay bardağı sıvıyağ
  • sıcak su

YAPILIŞI

  • Tuzlanmış salamura hamsiler suya konulup tuzu giderilir.
  • Çok ince doğranmış pazı, soğan, sivribiber, domates, tuzu giderilmiş hamsi ve mısır unu eklenerek yoğurulur.
  • 1 çay bardağı kadar sıvıyağ ve kıvamına göre sıcak su eklenerek yoğurulmaya devam edilir. (Kıvamı normal ekmek hamurundan daha akıcı olacak)
  • Fırın kabına aktarılarak 170 derecede 60-70 dk pişirilir, üzeri iyice kızardığında fırından alınır.
  • Afiyeler olsun

(*) Adı Hamsili ekmek ama Karadenizli olmayanlar tuzlanmış hamsiyi pek bilmezler bunun yerine herhangi bir balık tuz ilavesi ile kullanılabilir.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Sen hakettin ama artik! Istanbul`a iner inmez seni bir sepet dolusu seyle havaalaninda gormek istiyorum (sarma, borek, hamsili ekmek, kozlenmis biber,karalahana tursusu, dible, hepsi hepsi). Once sepete sonra sarilirsam kusuruma bakmazsin artik :))

E bu arada nasilsin? :))))
Behiye dedi ki…
Kuzinecim, kardeşin benim eski halime benziyormuş. Asla kurufasulye ve balık yapmam,kıymaya elimi süremem diyen ben şimdi her şeyi deneme hevesindeyim:) Yalnız hamsili ekmeği yemedim ve hayal edemiyorum tadını bir türlü. Bunu yapamam da, Türkiye'de denk gelirse artık tadına bakayım di mi:) Ellerine sağlık, kardeşinle güzel vakit geçirirsiniz umarım. Ben ablacığımı çok özledim:( Sevgiler.
Zeynep B. dedi ki…
Resmi görünce almanların kara ekmeğine benzettim. Hamsili olduğunu okuyunca "aaa" demişim. Hamsi ile her şey oluyor da neden ekmeği olmasın, iyi fikir...
kuzine dedi ki…
Sevgili Hande;
:)) sorduğun için,teşekkür ederim, iyiyim.
:))Bir sepet dolu şeyi hazırlayıp, havaalanına gönderelim, bana sarılmasanda olur.
Ben seni merak etmeye başladım Karadenizlimisin, bloğun yokmu ?:)))

Behiye'ciğim;
:)) kardeşimin şimdiki hali de pek farklı değil.
Sebzeli ekmek diyebiliriz, sizin yaptığınız otlu ekmek benzeri lezzette mısır unu ile yapılan ekmek, içerisinde tuzlanmış hamsi var, yerken hamsi yediğini farkedemiyorsun. İstersen hiç balık koymadan da yapabilirsin.

Mutfak Robotu;
Otlu ekmek diyelim, yöresel ekmek :) benim fikrim değil benzeri tariflerle yörede çok yapılır. Daha fazla mısır unu ekleyerek yapılır. Ben sebzesinin yoğun olmasını istediğimden böyle hazırladım.
Oya Kayacan dedi ki…
Eh yani Kuzen, ne diyeyim sana? Sabah sabah değil ama öğlene yakın bir saatte hamsili ekmeği çektirttin canıma. Ben işin kolayına kaçarım, giderim Kuruçeşme'de Pafuli'ye bugünlerde, bol bol kara lahana sarmaları, hamsili ekmekler falan yerim. Pafuli özellikle Karadenizli arkadaşlarımız mutlaka bildiği bir yerdir. İstanbul'da olup da bilmeyen de denesin.
Senin de ellerine sağlık, yaşadı kardeşin vallahi.
Nezaket dedi ki…
Bir Karadenizli olarak hamsili ekmege yorum yazmamak olmazdi. Hamsi ile yapilan butun yemekleri cok severim. Ellerine saglik, afiyetler olsun
munevver dedi ki…
Eline sağlık Kuzine,bu ekmeği hep duyarım ama tadını bilmiyorum daha.Hamsinin girdiği her şey gibi bu da güzel olmalı...
Adsız dedi ki…
ee... kardesinizin hali benden de farksizmis. ben de ete elimi suremezdim.simdi eti dograrim,keserim herseyi yapabilirim. hamsi ayikladigimi su anda hayal edemiyorum. ama misir unu ile birlesen hamsini methini o kadar cok duydum ki. hamsi bulsam denerim heralde.neyse Turkiye`ye geldigimde artik.

istahimin bu denli kabarmasina sebep olan cok guzel cektiginiz fotograf...

ellerinize saglik..
kuzine dedi ki…
Sevgili Oya'cığım
Afiyet olsun. Kulaklarını çınlattık, işin kolayına kaçmazsın aslında :)) arar, bulur, yaparsın hamsileri :)
Bilmeyenler denesin Pafuli'de yada Göztepe'de Trize'de hamsili ekmeği.


Sevgili Nezaket'ciğim
Hamsili olurda, güzel olmazmı? Erik turşunu merak ettim, nasıl oldu, beğendinizmi?

Sevgili Defnenin;
Hamsi bulamayan, ama merak edenler içi not düştüm, tuz ilaveli herhangi deniz balığı yada ançuez kullanarak deneyebilirsin.
Adsız dedi ki…
Sevgili Kuzine,

Karadenizli olsam sulaleden birilerine yaptirirdim hepsini, havaalaninda sepet kucaklayana kadar :)) Blogum yoktur, zannimca da olmayacaktir ))

Al sana beni bugun cok gulduren bir sey http://www.resimload.com/140522/cmbxfwIh.swf

anlamini merak edersen http://sadettinpolat.zaxaz.com/?p=120

Sevgiler
Binnur A. Ö. dedi ki…
Sevgili kuzine,
bir ekmekçi olark itiraf etmeliyim ki bu hamsili ekmek beni aşar :)
Ama tatmak isterdim (ustasından) :)
kuzine dedi ki…
Sevgili Hande;
:))Geliyorum dediğinde sepet hazırlanacak.

:))Defalarca dinleyip, bende güldüm, anlamını okudum ama pek bişey anladığım söylenemez. Kuzine ziyaretçilerinden yardım bekliyorum ne diyor yurdum insanı?
kuzine dedi ki…
Sevgili Binnur;
Beni utandırdınız, sizin ekmek ustalığınızın yanında benim ustalığım söz konusu bile olamaz.

Yöresel bir ekmek olduğundan denemek istemeyebilirsiniz?
size farklı gelebilir. Tatmak için
buyrun gelin, bekleriz efendim :)
Hanife dedi ki…
Merhaba,
Hamsili ekmegi hic yemedim ama nasil merak ederim ve canim ister anlatamam:) Bilmediginiz birseyi nasil cani isterse insanin, orasi baska tabii.
Tarifi not edecegim, Turkiye'ye geldigimde denemek icin.
Son notunuzda herhangi bir balik kullanilabilir demissiniz. Bu balikta salamura olmali mi?? Yoksa cigden tuzlayip kullanabilir miyiz??
Zeynep M. TÖRE dedi ki…
Ne guzel gorunuyor cok hos, hamsı benım herzaman tercıh ettıgım bır balık. Sımdı ekmek ıcın bulmam lazım sanırım bu ara sezonu degıl.
Tarıfınızı deneyecegım.
Ellerınıze saglık.
kuzine dedi ki…
Sevgili Hanife;
Tadını merak ettiğin için, canın istemiş olabilir:)

Bir defasında dondurucudaki palamutu tuzlayarak denedim ayni lezzeti yakaladık. Lakerda ile deneyen arkadaşım var, ançuez ile de yapılabilir. Püf noktası düşük ısıda ağır ağır pişmesi.
Otlu ekmek gibi sebze ağırlıklı istiyorsanız mısır unu miktarı azaltılır, ekmek tadında istiyorsanız arttırılır.



Sevgili Zeynep;
Teşekkür ederim, bu yıl hamsi yiyemeden zamanı geçti. Kedili mutfakların kulaklarını çınlatma
sebebimizde hamsi bulamayışımız.
sevilay dedi ki…
ellerine saglik, hemsom. Offf ne gider simdi bu sicak havada. Ugrasmissin, helal sana.

Selamlar
kuzine dedi ki…
Sevgili Sevilay;
Kardeş ister de yapılmazmı ? istersen senin içinde yapılır.
Sevgiler.
CaDı dedi ki…
Anaa!! Desem çok mu terbiyesiz dersin:) İlk defa gördüm hamsili ekmek de;) Annem hamsili pilav yapardı bayılırdım, eminim bu da çok güzel dir. Kardeşinle mutlu günler dilerim, ellerine sağlık!!
kuzine dedi ki…
Sevgili Cadı;
Hamsili pilav bilen, hamsili ekmeğide bilir sanıyordum.

Hamsili pilava bayılırım :) şu derecede sabah kahvaltısını hamsili pilavla yapabilecek kadar. (bana pis boğaz diyebilirsiniz :) vede haklısınız)

Sevgiler.

Sevgili Kruidnagel;
Karadenizde Hamsi başka birşey balık başka birşeymiş gibi konu edilir. Yani Hamsiye balık denmez o hamsidir, diğerleri ise balık:))

Sevgiler.
Adsız dedi ki…
Yani sonunda hamsili ekmegide gördümya,valla pes dgrusu bu hamsi nelere kadirmis böyle,bende hamsi hastasiyim baliklar icinde en sevdigim baliktir,ekmegini yeni gördüm sizden ,ellerinize saglik banada beklerim.
http//www.blogcu.com.baharcicegi
Hanife dedi ki…
Tesekkurler Kuzine,
Tarif aklimda ve en kisa surede deneyecegim..
Sevgiyle..
Damak Tadı dedi ki…
Harika gözüküyor ellerinize sağlık.
Bu hamsili ekmeğiniz hamsi kuşu ile aynımı acaba??çok merak ettimde
çok selam..

damak tadı

Popüler Yayınlar