AMASRA, YAV SÜRERKEN DE ÇEK

Nerden başlasam bilmem ki kardeşim geldi yedik-içtik, gezdik-gördük. Bloğun konusu yemek olduğuna göre yediğimizi de, içtiğimizi de, gezip gördüğümüzü de anlatalım.

Oks sonuçlarına göre tercih yapmak için geri dönmemiz gerektiğinden, kardeşlerimle toplanıp kısa bir tatil yaptık.

Birkaç kez tatile giderken, uğramanın ve birkaç kez balık yemeğe gitmenin dışında Amasra'da hiç kalmamıştım. Bu defa Amasra'da kaldık.
Balığın neredeyse hiç olmadığı bir zamanda Amasra'da Mustafa Amca'nın balıklarından ve nasıl oluyorsa bir şablondan çıkmış gibi salatalarından yenildi, içildi uzun uzun sohbetler yapıldı.

Yurdum insanının pilac manzaraları alındı, yan şezlongdaki kum kovası sahibi çocuğun "anne yaa!!! kovamı istesene" demelerine aldırmadan kumdan kaleler yapıldı :)) satacak balık bulamayan esnafın yaratıcılığına şaşıldı :)) tahtacılar çarşısından ahşap oymalar, el işlemesi tel kırmalar alındı.
İnkumunda ki balıkçının arabasıyla gezerek satmaya çalıştığı, balık var neden almıyorsunuz kızgınlığı ile baluk var baluk taze baluk var demesi, taze mi diye soran teyzeye taze karadeniz çipurası diye satmaya çalışmaları.
Fotoğrafta kolkola sahili denizden birbaştan sona gezen teyzelerin ,Yazuuk diye üzülmeleri,

Kısa tatilin asıl konusu; Bartın'dan geçerken benzin istasyonunda çalışan arkadaşın referansıyla bulduğumuz esnaf pidecisi. Uzun zamandır odun ateşi ile çalışan fırından birşey yemediğimizden bize çok lezzetli gelen pidelerin hikayesi.

Pideler hazırlanırken çocukluğumdaki mahalle fırınını hatırladığımdan birkaç fotoğraf almak istedim, pidecimiz fotoğraflarının çekildiğini görünce daha da artistik ve çabuk çabuk hareketlerle ve daha bol malzemelerle pideleri hazırlamaya başladı o çalışıyor biz fotoğrafını çekiyoruz, o da bize nasıl yapıldığını anlatmayaya çalışıyor.
İşte şöyle yapıyoruz; hamuru alıyoz, böyle şekil veriyoz, harcını koyuyoz , kapıyoz, fırçayı eline aldığında resim çekmeyi bırakmış onu dinliyorduk, usta Bartın şivesiyle;
- Yav (Yağ) sürerkende çek bakam dedi :)))
- İşte böyle de kesiyoz bunuda çek bakam dedi :))
Pidelerimizi yiyebileceğimiz bir yer istedi; cevuzluğu (cevizlik) tarif ettiler.
ATEŞ PİDE FIRINI fotoğraflarını ve dükkanın ismini vermek için izin istedim . Yolunuz düşerse mutlaka bu sıcak insanlarla sohbet ederek, mis gibi odun ateşinde pidelerinizi yaptırın ve onlardan :)) Cevuzluğa nasıl gidileceğini öğrenin :)) Yeşilin bambaşka rengini, güneşin ağaçların arasından süzülüşünü mutlaka görün.

Yazı devam edecek ...

Nenoni dedi ki…
hoşgeldiin,tatil iyi geçmişe benziyor.Amasra çok güzeldir ben de çok severim.
ece dedi ki…
ah benim güsel memleketim Bartın...
özlemişim oraları.Biz aslen bartınlıyız biliyorsun dimi...
Tatil denince tek bildiğimiz yer inkumu idi önceleri anneannemin yazlığı var orda çocukluğumuz genç kızlığımız hep oralarda geçti...
Amasrayıda evlendikten sonra keşfettim meğersem k.validemin memleketiymiş eşimle her hafta sonu gider rakı-balık keyifleri yapardık oralarda...
nedense bartınlılar amasralıları,amasralılar bartınlıları sevmezmiş bunuda çokkkkk sonraları öğrendim k.validemden :)))
ne güsel eğlenmişsiniz allah içinize sindirsin inşallah...
ece dedi ki…
bu arada nasıl geldi OKS sonuçları,
umarım akıllı arkadaşımın akıllı güzel kızı istediği yerde okuyabilir...
munevver dedi ki…
Hşgeldin Kuzine,Gözlerimiz aradı.Ben de kısa bir tatil yaptım.Fotoğraflar pek hoş.Ece'nin dileklerine ben de katılayım.Hoşça kal....
Behiye dedi ki…
Kuzinecim, ne güzel anlatıyorsun hikayelerini... Kardeşinle hasret gideriyorsundur diye sessizleştiğini düşünmüştüm, ee doğruymuş. İstanbul'da tatlı bir komşumuz var, ablamla beni balkonda görünce hep 'sefanız olsun kuzucuklar' derdi. Sizin de sefanız olsun:) Ayrıca yine bir pideci bulmuşsun, afiyet olsun:) Sevgiler.
Adsız dedi ki…
Ben sana yola cikmadan once soyleyecektim unuttum, pideciyi iyi cek bakam diye :))

Hosgeldin (bakam).
Nenoni;
Evet güzel Amasra, bizim için önemli olan hepbirlikte olabilmekti.

Ece;
Bilmiyordum,Devrek'li olduğunu sanıyordum. Çok önceden salaş balık lokantasıyken gitmiştik, kara tavayla balık yapıp masaya getirirdi, salatası yine çok güzeldi. Hepi topu 3 masası varken şimdi kapıda kuyrukta bekleyerek girebiliyorsun Mustafa Amca'nın yerine. Biz oradayken NTV haber yapıyordu.
Kısa da olsa bana iyi geldi.

Tercihlerimiizi yaptık sonucu bekliyoruz.

Sevgili Münevver;
Hoşbulduk, bizimde gözlerimiz seni aradı :) nerelerdeydin?
Tuhaf ama birkaç gün yazmasak ne oldu acaba diye endişeleniyorum.

Sevgili Behiye'ciğim;
Umarım en kısa ablanla hasret giderirsin. Çok özlediğini anlıyorum. Yazmayı bırakma.

Bu pideci pek yaman çıktı :)) yav sürerkende çek diyecek kadar (yav=yağ)

Sevgili Hande;
Yazarken Hande denizde kolkola gezen teyzeleri, balıkçıda terlik satan amcaları görürsün sanmıştım Ayni teyzelerle çay bahçesinde karşılaştık birine yazuuk diye çok üzülüyordu.

Pideciyi iyi çekebilmişmiyim bakam?
ibeking dedi ki…
o salatanın üstündeki çiçek yumurta mı acaba?
kuzine dedi ki…
:)) Turptan yapılıyor, yaz-kış ayni salata yapılır, şekli yeri hiç değişmez.
sevilay dedi ki…
ah amasra ah ahh, cok begenmistim orayai,heleki o balik yerlerini. Salatalarda cok hosuma gidiyordu, cok güzel süslüyorlardi.

Resimler harika cikmis canim.
Sevgili Sevilay;
:) özlemini anlıyorum, umarım tekrar gelir hasret giderirsin, belli mi olur ? belki de bizde oralarda oluruz.
:))
yok kuzineciğim kök bartın şiremir çavuş köyü...
Devrekte babannemin yerleri varmış şimdi ev yaptırdılar oraya annemler devrekte oturuyorlar canım...
sevgiler
arzu dedi ki…
Bilirim ben o fırının pidesini.Pansiyon olarak kiralanan evlerden birinde kaldmıştık da gece midemiz kazınınca maydonozlu peynirli pideler yaptırmıştık,nefisti gerçekten.Yani ben Samsun'lu olarak bir yerin pidesini beğendiysem gerisini tahmin edin artık.
Sevgili Arzu;
:) biz iyi gezmişiz hem de ayni yerlerde.