MEYVELİ PASTA




Dün akşam çok çok eski arkadaşlarım bana geldiler. Yaso'cuğum sen şimdi tek elle sakın uğraşma , telaşlanma ben gelirken birşeyler getireceğim dedi. Ama içim rahat eder mi ? yapabileceğim en kolay en hafif tatlıyı hazırladım. (Fotoğraf acemisiyim istediğim gibi fotoğraf çekemiyorum henüz)

Birazda uyduruk olduğu için isim de uyduramadım. Evde ne kedi dili ne de bisküvit kalmadığı için pandispanya yaptım, üzerine yalancı tavuk göğsü, meyvelerin üzerine de evdeki vişne suyundan pelte hazırlayarak bir tatlı uydurdum ama isim uyduramadım siz ne derseniz o olsun

PANDİSPANYA

  • 2 yumurta
  • 2 küçük kahve fincanı şeker
  • 2 kahve fincanı un
  • vanilya, limon kabuğu rendesi kabartma tozu

2 yumurta ve şekeri mikserle 10 dk kadar çırpın, 2 fincan un, kabartma tozu ve vanilyayı ekleyin, karıştırın.

Kare borcam içerisine yağlı kağıt hazırlayın, karışımı döküp önceden ısıtılmış 170 dece fırında 20 dk üzeri pembeleşinceye kadar pişirin. Pandispanyamız pişerken kremayı hazırlayın.

KREMA TARİFİ

  • 1 lt süt
  • 1 su bardağı şeker
  • 4 kaşık un
  • vanilya
  • 1 yumurta

Karıştırarak muhallebi gibi pişirin daha sonra mikserle 4-5 dk çırpın ılıması için bırakın.

VİŞNE PELTESİ

  • 2 yemek kaşığı mısır nişastası
  • 2 yemek kaşığı şeker
  • 2 bardak vişne suyu

Kıvamlanıncaya kadar karıştırarak pişirin

Pandispanyayı hazırladığımız borcam içine bu kremadan biraz koyun. üzerine pandispanyanızı koyun üzerine hazırladığımız kremanın tamamını dökün ılımasını bekleyin,hazırladığımız pelteyide üzerine dökün.

Meyveleri dilimleyin kremanın üzerine yerleştirin dondurucumda böğürtlen, vişne vardı onları kullandım, portakal, kivi, muz... ne bulduysam birazda şekilsiz kremanın üzerine yerleştirdim.

Hiç yağ kullanmadan yaptığım için hafif akşam yenilebilir tatlı oldu. Bugün daha da güzel olmuştu. Denemeyi düşünürseniz 5 saat sonra servis yapın. Afiyet olsun.

Böylece kuzinenin ilk tarifi de yayınlanmış. Malum bileğimdeki kırık henüz iyileşmedi ve sağlık iznindeyim.


Yorumlar

sevilay dedi ki…
vallah meyveli pastan harika görünüoyor ama bayada ugrastirmis seni diymi? ellerine saglik, simdi canim cekti vallah.

Selamalar
kuzine dedi ki…
Çok da uğraşmadım sevilay hani tek elle bunları yaparsam düşün artık iki elimle neler yaparım ehe he :)

Popüler Yayınlar