3 katlı pes etmedim pastası



Gönül kırıklığı içinde yazdığım yazıya destek verip, bana gücümü hatırlatan herkese teşekkür ederim. Her bir yorumu defalarca okudum, her birinden güç aldım. Biliyorum gelişmeleri merak ediyorsunuz, bu gün yalnız bu kadarını yazabiliyorum, pes etmedim, gereğini yapıyorum Bu da pastası :)




Çok sevdiğimiz, asla kıramayacağım arkadaşımız kardeşi için nişan pastası istedi. 60 kişilik 3 katlı nişan pastasını iki günde hazırladım.



Nasıl hazırladığımı daha sonra yazarım.

Eklenti:

Nasıl hazırladığımı sonra yazarım dedim bıraktım. Bu sürede bana destek vererek, moralimi yükseltip, gücüme güç katan herkese tek tek teşekkür ederim. Sınavlara hazırlanıyorum, verilecek en yasal cevaplardan biri. Sınav ne kadar adil olursa...

Bu sıkıntıları yaşarken benden istenen bu pasta ise sıcaktan, nemden ve stresten ne yapacağını bilmeden, nefes bile alamazken bana ilaç gibi geldi.

Asla kıramayacağım arkadaşımız, benden kardeşi için pasta yapmamı istediğinde hiç düşünmeden hazırlarım dedim dedim ama elimde pasta yapımında kullanacağım malzemeler yoktu ve 3 günde hazırlanması gerekiyordu.

Panik ve telaşla, öyleki konuşmaya başlarken ismini bile hatırlayamadan Gelincik Tarlası Burcu'yu aradım.
Daha önce tanıdığı, kendisinden yardım isteyen biri gibi beni sakinleştirip, yardımcı oldu. Kendisinde bulunmayan şeker hamurunu Duygu Tic. ile görüşerek bana 1 gün içinde gönderilmesini sağladı ve bu pastanın ortaya çıkmasında bana fikir verek, çok yardımı dokunan Burcu'ya teşekkür ederim.

  • Zaman yetersiz olduğundan pandispanyasını ben hazırlamadım. Zonguldak'ın en büyük pastanesi İstanbul Pastanesi'nin pastacı ustasından yardım alarak 60 kişilik kakaolu pandispanya aldım.
  • Herkatı pastanın yeterince şekerli olacağını düşündüğümden vişne suyu ile ıslattım
  • Ara krema olarak Crem Ole ve hazır Vanilyalı pastacı kreması kullandım.
  • Katların arasında çikolata yoğun olmasını istediğimden damla çikolata ekledim.
  • katların çevresine çok ince krem şanti sürerek 6 saat soğutucuda tuttum.
  • Bu arada gelen şeker hamurunu katların genişliğinde açarak pandispanyaları kapladım. (sıcakta şeker hamuru ile çalışmak çok güç)
  • Hazırladığım straforun üzerine yerleştirdim. Her kat için hazırladığım plakaları kaymalarına engel olacak şekilde çöp şiş çubukları ile destekledim.
  • Romantik görünmesi için ve de düzgün kesemediğim şeker hamuru kaplamalarının görünmemesi için :) pembe kurdeleler kullandım.
  • Yaklaşık 40 adet orta beyaz ve pembe tonlarında şeker hamurundan hazırladığım gül ve yaprakları yerleştirdim. Arjantin şekerleri kullandım. Herşey o kadar yolunda gitti ki hiç bir aksilik yaşamadan tasarladığım gibi ilk kez üç katlı bir nişan pastası yaptım.
  • Yine heyecanla beğenilip beğenilmediğini merak ettim. Beğenilmiş efendim :)

Umarım her şey gönüllerince olur, ömür boyu mutluluklar dilerim.

Yorumlar

merakli dedi ki…
Yeniden yazmana çok sevindim :)Pasta çok güzel olmuş,ellerine sağlık!
Adsız dedi ki…
Konunun öncesini bilmiyorum, bilahare okuyacağım, ama o kadar sabırsızım ki öncelikle hemen şunu demem lazım:
Öncesinde her ne oldu ise, bugün böyle bir pasta yapılabiliyorsa artık bir sorun yok demektir... Nice nice harika pastalara ve paylaşımlara olsun inşaallah sevgili Kuzine:)
Gül Nur Ekemen
vildan dedi ki…
muhteşemsin kuzine!!
pasta sahiden de harika. kızlarımın doğumgünü yaklaşırken şu günlerde pastalarını ben mi yapsam yoksa alsam mı diye düşünürken blogları geziyordum, bu pastaya bayıldım ve derhal pastacılık kurslarını araştırmaya başlıyorum. tebrikler. ayrıca umarım iyileşmişsindir, geçmiş olsun!
Adsız dedi ki…
Sevgili Kuzine;Bu güzel haberi böyle muhteşem bir pasta ile süslemeniz harika olmuş ellerinize sağlık :)
Ayrıca kararınız beni hiç şaşırtmadı uzun zamandır sizi takip ediyorum.neredeyse tanıyor gibiydim sizdende böylesine güçlü bir duruş beklerdim :)
daimamutfak dedi ki…
Sevgili kuzine,şimdi okudum alttaki yazını çok üzüldüm,çok haklısın ne desen.Ama boşver bırak gitsin.Değmezmiş.Üzme canını.Değecek insanlar çıkacak elbet.Ümidini kırma neler yaşanıyor hayatta.Bizde yaşadık.Ne yapsan,ne anlatsan onlara boş.Anladıkları gibi yaşar o zavallılar.Döndünya bak muhteşem oldu.Blogun çok güzel yaptıklarında öyle.Bu güçlü kişiliğini yansıtıyor.Harikasın..iyiki döndün.ve başarılısın..tebrikler canım..zaman herşeyin ilacı..at çöpe gitsin..sevgiler...neriman
Müge Hüner dedi ki…
Kuzineciğim,
Kocaman bir aferin sana...Bir önceki yorumumda, tam olarak da bunu kastetmiştim. Kocaman pastalar yaparak kendini mutlu et, onları yaptığın insanlara sunduğunda yüzlerindeki mutluluğu gör, yine kendini mutlu et..Yazılarını yaz, pastalarını yap, bizim gibi yapamayanları çatlat :) yine mutlu ol...

Şu kompleksli şeymi, bırak onu yiyemediği yarım simit yerine dudaklarını ve tırnaklarını kemiriyor o şu anda...
Sevgiler canım....
Koyubeyaz dedi ki…
Senin yazdigini gormek hemde donusunde bu kadar sik ve renkli bir pasta ile olmasi beni hem umutlandirdi hemde tahmin edmeyecegin kadar sevindirdi. Evet zamanimizda bu yoneticilerden arkdas dost bozmalarindan o kadar cok varki illaki hayatin icerisinde hepimiz birer kere karsilasma firsati buluyoruz. Aslinda herseyde hayir vardir diyerek sonucta bunlari da gormesek nasil kendimiz gibi kendimiz, nasil ilkeli, nasil saygili ve nasil adaletli olacagimizi ogrenemeyecegiz. İlahi adalete cok inanirim ve bir gun mutlaka bu adaletin isleyeceginide tum kalbimle dusunuyorum.

Kendini uzme, guclu ol ve cok ama cok dikkat et.

sevgiler.
Bocuruk dedi ki…
Sevgili Kuzine,
İşte senden beklediğim buydu. Evet evet yanılmamışım sen çok güçlü bir kadınsın. Bravo!!! Ve Sevgili Koyubeyaz ne kadar doğru söylemiş. Hepimiz böyleleri ile en az bir defa karşılaşıyoruz. Önceki yazına benim başımdan geçenleri anlatan çok uzun bir yorum yazıp, sonra da o sıkıntının arasında seni sıkmak istemediğim için değiştirmiştim. Ama yalnız değilsin lütfen unutma.
Veeee gelelim bu muhteşem pastaya. Tamam artık sen bu pasta olayını aştın. Ne güzel. Gerçekten o kadar güzel olmuş ki. Nasıl özendim anlatamam. Ellerine sağlık. Darısı başıma diyor ama bir çaba da göstermiyorum:)))
Sevgilerimle...
gezicini dedi ki…
tek kelime ile muhteşem! böyle bir pastayı yapan bir insan, herşeyi rahatlıkla halledebilir, eminim!
kendine güven, güçlü ol!
sevgiler
gorki
Adsız dedi ki…
Sevgili Kuzine,

Bizlerinde fikrini alıp, bizlere güvendiğin ve pes etmediğin için seni tebrik ediyorum. Kaçmak bize birşey kazandırmayacak. Kadınların kırılganlık zaaflarını kullanan bu kişilere, bizlerin kırılganlığımız yanında nekadar güçlü ve GURURLU olduğumuzu da gösterebileceğin için seni tekrar tebrik ediyorum.
Pastan süper oluyor, hele hele kararlı haberinle daha bir güzel göründü bana. Güçlüsün, gücünü gösteriyorsun..
Sevgiler,
Pınar
ufukmutfakta dedi ki…
Sevgili Kuzine,
uzun zamandır uğrayamamıştım sana. Önceki yazını okudum. Sadece senin bu olay sebebiyle hayatındaki diğer mutluluk alanlarını da yok etmeye çalışman beni üzdü. Daha açık yazmak gerekirse, bulunduğu yeri hazmedemeyen, ne oldum delisi, minicik beyin sahibi insanların, yarınların ne kadar çabuk geldiklerini unutup, o günün verdiği hırsla aptalca davranışlarından bir tanesi de seni bulmuş. Ama sanmaki bir tek seni bulmuş, sadece bir tanesi. Yani daha niceleri kimleri bulmadı ki? Bu durum ve o küçük beynin sahibi, çok yakında hakettiği yerde olacak ama o daha bunun farkında değil. Sana düşen sakin ama çok sakin olup, sadece işini yapman. Bu arada hayatının diğer mutluluk alanlarından biri olan sayfana yazmama kararı ise gerçekten üzülecek tek nokta. Niye? Sen kendi kendini mi cezalandırıyorsun? Burası senin en mutlu olduğun yerlerden biri değil mi?. Neden bunuda yok etmeye çalışıyorsun? Biz hep seni izleyeceğiz burada. haberin olsun. Ayrıca ben becerimiyorum, elim yatkın değil diyen Kuzine bakıyorum da neler yapmış böyle. Süper olmuş pasta. ellerine sağlık, sevgilerimle....
AsYa dedi ki…
ya bu nasıl bir pastadır..yemeye kesmeye kıyamaz ki insan:) ellerine sağlık ...gerçekten siz pastacıları alkışlıyorum ben..
Justin Biebery dedi ki…
Harikasın Kuzine,
Tam 'bir bakayım bloğa, yazmamışsa e-mail atayım' diye düşünürken bu pastayla karşılaşmak... İşte budur, olay burada bitmiştir... Sevvvgiiileeeerrr,
Fatma.
Defne dedi ki…
Bence bu: "Ne pes etmesi, ben bir profesyonelim!" pastası Kuzineciğim. Ellerine sağlık!
Oya Kayacan dedi ki…
Çok romantik, tam nişanlık. Sen pasta işini beşinci vitese taktın artık. Yeniden şekillendireceğini anladığım hayat yolunda hoplaya zıplaya ilerlemeni diliyorum sana. Sevgiler.
Nezaket dedi ki…
Kuzinecigim, serin kanli durabilmek en onemli sey boylesi durumlarda. Yazdiklarini okuyunca cok uzuldum. Lutfen sakin ol olur mu? Zaten yeterince moral bozuklugu icinde oldugun bir donemde bir de bu yonetici, olacak sey degil. Ben ilahi adaletin varligina yurekten inanirim biliyor musun? Er yada gec herkes yaptiginin karsiligini alir. Onemli olan sabirla beklemek. Seni hepimiz cok seviyoruz. Guclu ol olur mu? Cok opuyorum seni.
kuzine dedi ki…
Sevgili Meraklı,
verdiğin destek ve önerilerin için teşekkür ederim.


***

Sevgili Gül Nur
öncesi çok sıkıntılı, böyle bir dönemde artık pasta yapmak istemeyeceğimi düşünürken ortaya çıktı, bana terapi gibi ilaç gibi geldi.
Teşekkür ederim.

***

Sevgili Vildan,
Kursa falan gerek yok ben böyle şeyler yapabiliyorsam sen daha mükemmellerini yapabilirsin.
Teşekkür ederim daha iyiyim.

***

Sevgili Selin,
ben ne yazacağımı bilemedim? beni böylesine tanıyarak, desteğini esirgemeyenlerin olduğunu bilmek...
mutluluk verdi, desteğin için teşekkür ederim.

***

Sevgili Neriman,
Boşverip gitmek, imkansız. Evet üzülmeye değmez ama yapılacaklar bitmedi...

***

Sevgili Müge,
Çok haklısın bu pastayı yaparken çok mutlu oldum, mutluluklarını gördüm.


***

Sevgili Koyubeyaz,
ilahi adalete ben de çok inanırım, yapılacak herşey yapılır sonrası ilahi adalete kalır. Çoook örneklerini gördüm. Umarım bir gün size nasıl gerçekleştiğini de yazarım.
Verdiğin destek için teşekkür ederim.
kuzine dedi ki…
Sevgili Bocuruk,
böyleleri ile karşılaştığım gibi sonlarını da gördüm. Verdiğin destek ve moral ile güç aldım, teşekkür ederim.

***

Sevgili Gorki,
artık değer vermez isen, sorunları çözmek sanırım daha kolay oluyor.
verdiğin destek için teşekkür ederim.

***

Sevgili Pınar,
Pes etmedim, etmeyi de hiç düşünmedim, kırgınlık geçti.
Beğenmenize sevindim, verdiğiniz fikir ve destek için teşekkür ederim.

***


Sevgili Ufuk,
Şimdi daha sakinim, kırgınlıkla artık yazmak istemeyeceğimi düşündüm ama ne kadar yanlış olduğunu anladım. Evet ben ben bir şeyler ürettikçe, öğrendikçe, öğrendiklerimi paylaştıkça mutlu oluyorum.
pastayı beğenmene sevindim, teşekkür ederim.

***

Sevgili Asya,
Beğenmene sevindim teşekkür ederim.
kuzine dedi ki…
Sevgili Fatma,
Yazdım, olay bitmiştir, gereği yapılıyor :)

***

Sevgili Defne,
Pes falan etmedim :) hem de üç kat pes etmedim...

***

Sevgili Oya,
Bir yerlere çarpmadan gidebilsem :)
Hoplayan, zıplayan dileğin için teşekkür ederim. umarım öyle olur.


***

Sevgili Nezaket,
Şimdi daha sakinim, sevginizi desteğiniz hissetmek bana güç oldu, teşekkür ederim.
renkler dedi ki…
Pes etmeyeceğini biliyordum... Pasta çok güzel olmuş. Senin için de ilaç gibi olmuş dediğin gibi... Herşey güzel olacak. Benim de geçen haftam sorunluydu ama ayakta durmak zorundayız...
arzu dedi ki…
Bu pastaya ne denir bilemiyorum gerçekten.Muhteşem olmuş,BUDUR diyebilirim sadece.Ellerine sağlık.
kuzine dedi ki…
Arzu'cuğum,
Beğenmiş olmana sevindim, teşekkür ederim, sevgiler.
daimamutfak dedi ki…
Harika olmuş,hep yapmayı düşünüyorum ama erteliyorum.Gözümde büyütüyorm galiba..sevgiler
kuzine dedi ki…
Merhaba Daima Mutfak,
İnanın gözünüzde büyütülecek gibi değil, çok keyifli.

Sevgiler.
Evren Yasa dedi ki…
Ne guzel bir pasta bu! ellerine saglik kuzine!
kuzine dedi ki…
Teşekkür ederim Evren, beğenmene sevindim.
Adsız dedi ki…
ellerine sağlık çok ama çok güzel olmuş pastan. bu üstüne kaplanan şeker hamurunu kendimiz de yapabilirmiyiz? Bunu merak ediyorum bende.??? mail adresim cide.sydv@hotmail.com şimdiden teşekkürler....
kuzine dedi ki…
isimsiz okuyucu,
Beğendiğiniz için teşekkür ederim.
Şeker hamurunu evde hazırlayabilirsiniz.
Link verdiğim bir çok blogda şeker hamuru yapımı ile ilgili tarifler var.
http://acemisef.blogspot.com/2007/03/eker-hamuru-yapm.html link verdiğim adresden malzemeler ve yapımı ile ilgili detaylı bilgileri alabilirsiniz.

Şimdiden başarılar dilerim, sormak istediğiniz konularda yardımcı olmaya çalışırım.

Popüler Yayınlar