KIRMIZI PANCAR



Ne olduğunu merak ettiniz eminim :)

KIRMIZI PANCAR TURŞUSU
başka adı varmı bilmiyorum Kocabaş diyenlerde var :)

Turşucu başı kesildim, yine turşu tarifi. Bu turşunun suyunu içenlerde olmuştur. Ben turşu yemeyi çok seviyorum yazın sıcağında kardeşimle bulduğumuz biberiye turşusunu yemek için kurufasulye bile yapmışımdır.
  • 2 kg kırmızı pancar
  • 3 diş sarımsak (konulmayabilir ama ben seviyorum bu lezzeti)
  • 1 çay bardağı kadar üzüm sirkesi
  • 1 tatlı kaşığı şeker
  • 2 yemek kaşığı dolusu tuz.
  • 2 Ad kurutulmuş acı kırmızı biber

YAPILIŞI

  • Pancarların kabukları bıçakla soydum, elma dilimleri şeklinde kestim (kabuğu ile haşlayıp daha sonra soyanlarda vardır ama rengi böyle kalmaz)
  • Üzeri geçecek kadar su ve 2 yemek kaşığı tuz ekleyerek, bir taşım kaynattım. (yumuşamasına izin vermeden diri kalacak şekilde)
  • Soğuyan kırmızı pancarları suyu ile birlikte kavanoza aktardım.
  • 2-3 diş sarımsağı ortadan ikiye bölerek, acı biberlerlerle kavanoza ekledim.
  • Kapağı sıkıca kapatarak serin karanlık yerde 1 hatfa sakladım.
  • Yaklaşık 1 hatfa sonra turşu olmuştur.

Ben turşumun olduğundan bu yana onunla birlikte yiyebileceğim yemekler yapmaya başladım, yapamayınca da salatalarıma karıştırdım, hiçbir şey yapamayınca da öyle yedim kendilerini. Sırada Hamsi Turşusu var :)

Yorumlar

kuzine dedi ki…
İlk fotoğrafta bildiniz :))
Behiye dedi ki…
Kuzineciğim biraz önce sevgili Elçin'de gördüm pancarı ve yorum yazmıştım hatta. Sende de karşıma çıktı.Çok severim ben de. Bu hafta bir el atayım. Ellerine sağlık. Sevgilerimle.
kuzine dedi ki…
Behiye'ciğim
Bende yazdıktan sonra, yeşimin mutfağında gördüm, kış boyu yaparım salatalara karıştırırım, böyle lezzzetleri seviyorsan dene mutlaka rengi bile iştah açıcı.
Sevgiler.
Ferhanca dedi ki…
merhabalar, Samsun dada koca baş dıyorlar.. görünytü nefis olmuş afiyet olsun ..yemeside çok güzel oluyor.. sevgiler..FERHAN
Bocuruk dedi ki…
Çok güzel olmuş. Ve ben de haşlayıp kabuğunu soyanlardandım artık senin gibi yapacağım :) Ellerine sağlık canım.
kuzine dedi ki…
Sevgili Ferhanca
kocabaş denidiğini doğru duymuşum demek.
Rengi bile iştah açıcı değilmi?
bunun yanısıra yararlarını öğrendikten sonra daha bir severek yemeye başladım.
Sevgiler.


Sevgili Bıcırık;
böylesini daha pratik olduğunu, renginin daka kırmızı kaldığını,vitamin kaybının olmadığını düşünüyorum.
Sevgiler.
butterfly dedi ki…
Bayıldığım lezzetlerdendir pancar turşusu:)..Ellerine sağlık Kuzine, bu güzel tarifi paylaştığın için teşekkürler.
aslı
Damak Tadı dedi ki…
Selamlar,
Trabzon'da da Çukundur derler bilmem bilir misin?? Faydalarını anlatmakla bitiremiyorlar,çok yerinde bir karar vermişsin bir kat daha sevmekle..Paylaşımın için mersi..

Mutlu bir hafta diliyorum..Sevgiler.

Gül
pınar dedi ki…
bayılırım pancar turşusuna. annem kabuğuyla haşlayıp sonra soyar. ama 1 hafta beklemeyiz. ertesi gün hemen yeniyor annemin tarifinde. bir de bu pancar turşuları minik minik doğranıp yoğurtla karıştırılınca çok lezzetli oluyor. görüntüsü de pembe pembe albenili:)
kuzine dedi ki…
Aslı'cığım;
Bende teşekkür ederim, eminim birçoğunuzun bildiği tariftir.
Sevgiler.



Sevgili Gül;
Bir adını daha öğrendim hiç bilmiyordum. Turşu salata dışında daha fazla tüketmek isterim. Kırmızı pancar ile yapılabilecek bildiğiniz başka tarifleriniz varmı?
Yazarsanız çok memnun olurum
Sevgiler.



Pınar'cığım;
Ertesi gün yenildiğini bilsem o gün başlarım yemeye :)
Yoğurtla yenildiğini de senden öğrendim. Birde böylesini deniyelim.
Annenin elelrine sağlık, sevgiler.
Hanife dedi ki…
Kuzine'cigim,
Tursulara ben de fena taktim su sira. Senin patlicanliyi deneyemedim ama hala. Guzel patlican kalamdi ortalikta, gerci ince uzun cin patlicanlari var ama emin olamadim. Pancari en kisa surede ben de yapacgim. Hmasi isini hayal bile edemiyorum:))
Kolay gelsin...
ece dedi ki…
valla senden kopya çektim geçen gün bende yaptım :)))
ece dedi ki…
evet Bartın da da çükündür derler pancara :)))
kuzine dedi ki…
Hanife'ciğim;
Bu kırmızı pancarı mutlaka deneyin derim, salatası da çok güzel olur.




Eceeee
nerelerdesin sen? kayboldun, turşuyu bitirdim şimdi salatasına dadandım, vazgeçemiyorum.
Adsız dedi ki…
merhaba kırmızı pancar hem lezzetli hem göze hitap eden hem de çok faydalı bir sebze.aşağı yukarı bütün tarifler aynı yüksek tansiyonum olduğu için ben tuzunu çok az koyup hazırlıyorum hatta bir saat sonra salata gibi yenebiliyor.sadece kabuklarını soymadan haşlamanızı tavsiye ederim.rengi şahane oluyor.

Popüler Yayınlar