ÖĞRETMENLER GÜNÜ PASTALARI



Sınıf öğretmenlerinin, Öğretmenler Gününü kutlamak için öğrencilerin sürpriz pastaları.
Kakaolu pandispanya, çikolatalı krema ile hazırladım. Üzerine gıda boyası ile renklendirdiğim yenilebilir şeker hamuru ve alelacele hazırladığım çiçek buketi.
Yapımının çok kolay olacağını düşünerek başladım ama sonunu getiremiyeceğimi sandım. Çok uğraşmama rağmen istediğim kadar düzgün kitap görünümü olmadı. Biraz yıpranmış oldu ama çocuklar bu haline de bayıldılar :) Etiketin üzerine dilediklerini yazmak üzere boş bıraktım.



Öğrenci sayısı fazla olunca büyük bir pasta yapmak yerine ikinci bir pasta hazırladım. Yine kakaolu pandispanya, çilolatalı krema ve damla çikolata kullandım. Üzeri çikolata ganaj ile kapladım, yenilebilir şeker hamurundan hazırladığım çiçekler kullandım. Çikolata sertleşmeden çiçekleri yerleştirmek zorunda kaldım:)




Bu pastanın böyle kocaman göründüğüne bakmayın :) 17 cm çember kullanarak, küçücük 3 katlı kakaolu pandispanya, çikolatalı krema, üzeri için yenilebilir şeker hamurundan fiyongları hazırladım.

İlk yaptığım facia paket pastadan sonra :) Su'nun, öğretmeni için yaptığım bu paket pasta sanırım biraz daha düzgün oldu.

Yorumlar

Nenoni dedi ki…
Hepsi harika.Ama favorim şu kitap şeklinde olan.
Boncukçu dedi ki…
Kuzine bunlar hariikaa.
Ellerine sağlık, ge.en yıl mıydı olmuyo süslerim diyordun sen : )))
NiNo dedi ki…
Lütfen Esra için Kevgir’de yer almak istiyorsanız alttaki yazıyı okuyun ve tercihinizi yorumla belirtmek için Selen‘i ziyaret edin. Teşekkürler.

Biliyorsunuz ki üç gün önce hepimiz sevgili Esra ile vedalaştık. Esra’nın Zerrin ile birlikte hazırladığı, tariflerinin dışında bize en güzel hediyesi Kevgir dergisi oldu. Kevgir Aralık sayısına kavuşmamıza da sayılı gün kaldı. Zerrin’in önerisiyle biz de istedik ki bu yeni sayı Esra’ya hediye gelsin. Onun sevdiği yemekler, onun kendi tarifleri bizim uygulamalarımız ile yeni sayıda yer alsın. Hüzünlü, mutsuz yazılar değil, mutlu, güzel anılarla dolu eğlenceli bir sayı olsun, Esra’yı gülümsetelim ve sevindirelim. Düşünün ki bu ona bir veda değil sürpriz hoş geldin hediyesi. Esra ile tanışmanızdan, komik anılarınızdan, yorumlaşmalarınızdan, paylaştıklarınızdan bahsedin. Fazla bir paylaşımınız olmadıysa da tarifini o kadar lezzetli pişirin ki anısız da olsa ondan bir aferin kapın.

Önümüzde sadece 2 gün var. Bu iki gün içinde aşağıdaki listeden seçeceğiniz yemeği pişirip fotoğrafını da çekerek yazınızla birlikte “esraicin@gmail.com” adresine mail atın. Listedeki her kategoriden seçim yapabilirsiniz. Tariflere ulaşmak için başlıklara tıklayabilirsiniz.


Sizden tek ricam seçim yapınca yorum ile tercihinizi iletmeniz. İKİ seçim yapın ki biri sizden önce davrandıysa ikinci tercihiniz size verilsin. Yarın sabah 09.00 itibariyle kişiler ve yemekler listesi hazır olacak. Mail atmak için son gün ve saat de 29.11.2007 Perşembe akşam saat 21.00. Bu tarihten sonra gelecek mailler maalesef kabul edilmeyecek.

Lütfen yandaki banner’ı sayfanıza koyarak herkesi bu faaliyetten haberdar edin ve detaylar için banner’a tıklamalarını rica edin.

Haydi! Esra’ya yüreğindeki kocaman sevgisine layık olduğumuzu gösterelim.


ÇORBALAR
1) Yayla çorbası


ANA YEMEKLER
1) Kuzu tandır
2) Kuzu haşlama
3) Hamburger
4) Biber dolması
5) Kabak dolması
6) Lahana Sarması
7) Yoğurtlu Köfte
8) Hasanpaşa köftesi
9) Fırında karışık kızartma
10) Paşa kebabı
11) Poşette tavuk ve peynirli makarna
12) Yufkada tavuk
13) Patatesli tavuk
14) Mantarlı tavuk
15) Kıymalı patlıcan
16) İçli köfte
17) Karnıyarık
18) Tavuk köfte ve patates püresi
19) Köfte çeliği
20) Köfte kebabı
21) Poşette köfte
22) Et sote
23) Shoarma
24) Rulo köfte
25) Poşette tavuk
26) Kıymalı patlıcan
27) Tavuk pane
28) Patlıcan Kebabı

SALATALAR
1) Basit kumpir

MAKARNALAR
1) Tavuklu makarna
2) Köfte ve makarna
3) Kıymalı makarna

PİLAVLAR
1) Bulgur pilavı ve cacık
2) Tavuklu erişte pilavı
3) Bulgur pilavı
4) Tavuklu pilav

BÖREKLER
1) Kıymalı patatesli börek
2) Kol böreği
3) Peynirli kızartma börek
4) Etli börek
5) Köfteli börek
6) Rulo börek
7) Bohça böreği
8) Sultan kebabı (böreği)
9) Tandır böreği (gözleme)
10) Rulo patatesli börek

EKMEKLER
1) Brioche (Fransız ekmeği)


HAMUR İŞLERİ
1) Peynirli pamuk poğaça
2) Trabzon kıymalısı
3) Şekerpare
4) Hazır yufkadan baklava
5) Minik pizza
6) Minik kıymalı pide
7) Et burger
8) Açma
9) Krep parizyen
10) Pizza
11) Zeytinli Rulo
12) Patates mücver
13) Mayalı poğaça
14) Haşhaşlı çörek

KEK VE MUFFINLER
1) Cevizli ve üzümlü kek
2) Browni muffin
3) Pudingli, meyveli ve damla çikolatalı kek
4) Peynirli ve Zeytinli muffin
5) Muzlu muffin
6) Çikolatalı ve kremalı muffin
7) Browni
8) Kekstra
9) Fındıklı ve çikolatalı muffin
10) Sucuklu muffin
11) Reçelli kek
12) Zeytinli muffin
13) Cheesecake, prens ve prenses
14) Krem karamelli kek
15) Muçari
16) Kuru meyveli muffin
17) Çikolatalı muffin
18) Zeytinli ve kurutulmuş domatesli kek
19) Kayısılı kek
20) Kremole tart
21) Kirazlı muffin
22) Çilekli kek

KURABİYELER
1) Fındıklı kurabiye
2) Elmalı tart
3) Fındık ezmeli kurabiye
4) Fındıklı tartoletler
5) Marmelatlı kurabiye


PASTALAR
1) Çikolatalı yaban mersinli pasta
2) Elmalı pasta
3) Çikolata Muslu tart
4) Çikolatalı pasta
5) Cheesecake
6) Şeker hamurlu pasta
7) Çikolatalı parfe
8) Yaş pasta
9) Basit elmalı pasta
10) Muzlu ve çikolata soslu yaş pasta
11) Kremalı ıslak kek
Selen dedi ki…
Merhabalar,
Tercihin önceden alınmış. Tekrar seçebilir misin?
renkler dedi ki…
Hepsi güzel ve çok şık. Öğretmeniniz çok sevinmiştir görünce. Benim için bir bu kadar uğraşıp böyle pastalar yapsa ne mutlu olurdum... Kitap çok başarılı. Düzgün olmadı diyorsun ama bence daha gerçekçi olmuş. Kani deri kaplı kitaplar gibi olmuş...
Yaren dedi ki…
Cok begendim,sahane hepsi.Kitapli motivli olan pasta favorim ama diyerleri de cok süper.Ögretmenlere yakisir bir pasta olmus,tüm ögretmenlerin gecmis ögretmenler günü kutlu olsun.Ellerine saglik.
Adsız dedi ki…
Bazen olumsuzluklarda olsa , yaratıcılığına hayranım be Kuzinem...Kaplamalar sorunlu da olsa :) ellerine kollarına emeğine sağlıkkkkk
kuzine dedi ki…
Nenoni,
o kadar uğraştım ki ben uğraşırken kitap eskidi bile :)

***

Boncukçu,
Olmuş mu? :))

***

Sevgili Nino,
Seve seve katılırım, tercihimi bidirdim.

***

Sevgili Renkler,
Umarım mutlu olmuşlardır, Nenoni'ye yazdığım gibi o kadar çok zaman harcadım ki, kitap eskidi :)

***

Sevgili Yaren,
Teşekkür ederim, ne kadar uğraştığımı bilsen, oysa başlarken çok kolay yapılabilir olduğunu düşünmüştüm.
Sevgiler.

***

Sevgili Burçin,
Hem ne olumsuzluklar, hani şu laz inadım olmasa çoktan vazgeçerdim ama, eski de görünse sonunda yazdım kitabı :)
Sevgiler.
çocuklar mı yoksa öğretmenleri mi şanslı bilemedim:))
keyifle izliyorum bu şeker hamurlarındaki yaratıcılıkları...
seninkiler de çok hoş görünüyorlar... ellerine sağlık.
sevgiler
Nilay Cinisli dedi ki…
kuzineciğim ne güzel pastalar bunlar böyle..maşallahhhh!ellerine sağlık arkadaşım çok özel ve güzel duruyorlar..Sevgiler
Cocukla Cocuk dedi ki…
harika, harika, harika olmuş üçü de, yaratıcılığını ve becerikliliğini tebrik ediyorum,
gülriz dedi ki…
Pastaların hepsi muhteşem görünüyor, ne söyleyeceğimi bilemedim, harika olmuşlar, harika. Ellerine sağlık...
kuzine dedi ki…
Merhaba Çerkez Kızı,
sanırım ben daha şanslıyım, bu pastaları deneme şansı bulduğum için :)
Sevgiler.

***

Sengili Nilay,
Teşekkür ederim, istediğim sonuçları alamasamda, keyifle uğraşıyorum.
Sevgiler.

***

Sevgili Özlem&Fulya,
Teşekkür ederim, beğenmenize sevindim, sevindim. Olmayan yaratıcılığımı zorluyorum :)
Sevgiler.

***

Sevgili Gülriz,
Sizden bu sözleri duymak, bana iyi geldi. Çünkü ben halâ istediğim gibi pastalar yapamadığımı düşünüp hayıflanıyorum.
Sevgiler.
fidaneli dedi ki…
hepsı cok guseller.. ama ben ortadakı cıceklıyı cok sevdım:)
Hülya dedi ki…
Tebrikler...Her biri ayrı güzel olmuş...Devamını da bekleriz;)Sevgilerimle..
kuzine dedi ki…
Merhaba Fidaneli ve Hülya,
İstediğim sonuçaları alamasamda uğraşıyorun :)
Teşekkür ederim.

Popüler Yayınlar