187. sayfa


İngiltere'den Mektuplar yazan Fatma'nın 187. sayfa sobesi.Tahsin Yücel'in Kumru ile Kumru adlı kitabını ikinci kez okurken geldi. Bir çoğunuz okumuşsunuzdur. Köyden kente göç hikayesi içinde değişimi, tüketim toplumunu ve getirdiği insan ilişkilerini masalsı bir dille anlatıyor.



Tahsin Yücel'in Kumru ile Kumru adlı kitabından 187. sayfa alıntısı

"Bilal dayı reklamlardan ders alın diyor ya nesinden ders alayım ben bunun?" diyordu Kumru. Bir başka reklamda, bu kez bir hanım, bir çamaşır makinesini çalıştırıken, görünmeyen bir adam adını pek anlamadığı bir çamaşır makinesinin büyük parçaları rahatça yıkadığını söylüyor, kadın makineden kocaman kırmızı bir kumaş çıkarıp birçok kez katlayarak bavula koyuyor, arkasından, çok kalabalık bir yerde büyük mü büyük bir Türk bayrağı açılıyordu. Kumru gene şaşırıp kalıyor, "Hoppala paşam, Malkara Keşan!" diye söylenerek uzaktan-kumandaya basıyor, Hakan'ın okuldan dönmesini bekliyordu.

Hakan annesinin sorularına gülüyor, "Ha o mu, reklam işte: çamaşır makinesinin içinin çok geniş olduğunu anlatıyor," diye yanıtlıyordu.
"Ya o bayrak, o kalabalık?"
"Reklam işte: bayrak çok büyük olduğuna göre, makinenin içinin de büyük olduğunu gösteriyor." "Peki, o kalabalık ne oluyor?"
"Bayrağı statta açıyorlar, milli futbol maçında."
"Hoppala paşam, Malkara keşan!" diyordu Kumru, başka soru sormuyordu.

*****

Ben de Nenoni'yi ve de Oya'yı sobeliyorum.

Yorumlar

Nenoni dedi ki…
187. sayfa sobesine Tolstoyun Kazaklar romanından 187. sayfayı yazdım

Popüler Yayınlar