PASTACIKLAR

Malzemeler (türk kahve fincanı ölçüsü)

  • 2 yumurta
  • 3 kahve fincanı şeker
  • 2 kahve fincanı yoğurt
  • 2 kahve fincanı sıvıyağ
  • 6 kahve fincanı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • isteğe bağlı vanilya+portakal aroması

Yapılışı

  • Yumurta ve şeker eriyineye kadar mikserle karıştırın.
  • Yoğurt+sıvıyağ+vaniya ve portakal aroması ekleyin, tekrar karıştırın.
  • Un, kabartma tozu ve ekleyin.
  • Dilerseniz damla çikolata, kakao,vişne, fındık, ceviz vs... ekleyerek istediğiniz muffinleri yapabilirsiniz.
  • Cup cake kağıtlarına paylaştırın (yaklaşık 15 adet oluyor)
  • Önceden ısıtılmış 170 derecelik fırında yaklaşık 20-25 dk pişirin.

Üzerine dilediğiniz kremayı kullanabilirsiniz benim zamanım olmadığından hazır çikolata sos kullandım. Güller ve papatyalar yeni merakım :) yenilebilir şeker hamurundan hazırladım.

Yorumlar

yiyek-semirek dedi ki…
cicekleri siz mi yaptiniz? papatyalarin yapraklarini yaparken kalipla mi yapiyorsunuz? cok duzenli ve guzel gozukuyor.
Adsız dedi ki…
Pastacıklarınız,süsleme sanatınız oldukça başarılı..Tarifini kısa zamanda bekliyorum..Yapmayı düşünüyorum da..
Koyubeyaz dedi ki…
Kuzinecim Zeynebin dogum gunu kutladigin ve iyi dileklerin icin cok cok tesekkur ederiz.

Koyubeyaz & Zeyneb
Adsız dedi ki…
Ne kadar şık,güzel ve usatalıkla yapılmışlar canım.Sayfana girince sanki ben yapmışım gibi mutlu oluyorum..
Ah canım sen bu işi aşmaya başladın inan..
Üzerinindeki çicekler,güller ve yapraklar muhteşem gözüküyorlar ellerine sağlık tekrar tekrar canım..
Sana ve ailene çok güzel bir hafta diliyorum..Sevgiyle kalın..Gül/d.tadı
arzu dedi ki…
Sen aşmışsın artık kendini sevgili Kuzine,çok profesyonel görünüyorlar bunlar.Şeker hamurunu kendin mi hazırlıyosun hazır mı alıyosun merak ettim.Ellerine sağlık.
Hülya YILMAZ dedi ki…
bunlar ne harika olmuş böyle... epeydir uğramamıştım. aşağıdaki kaçak kremalara da bayıldım... bu pasta süsleme işine benim de el atmam lazım. bloglarda görüp kıskanıyorum...
kuzine dedi ki…
Merhaba Yiyek-semirek;
:)) yazarken gülümsetiyor. Çiçekleri ben yapıyorum, bu aralar yeni merakım bütün yemeklerimin, pastalarımın içinde çiçek şeklinde kesilmiş malzemeler kullanmaya başladım :))
Çok düzenli yapmasamda yaprak kalıbım var.

Sevgiler.

***

Sevgili Eylem;
Pastaların tariflerini verdim, çiçeklerin tariflerini mi? istiyorsunuz. Bende bu işi profesyonelce yapan arkadaşların deneyimlerinden yararlanarak yapıyorum bu konuda Pastacı'dan ayrıntıları öğrenebilirsiniz.
Kolay gelsin.

***

Merhaba Koyubeyaz;
Sık sık yazamasamda çok sıkı okuyucunum, Zeyneb'in doğum günü tekrar kutlu olsun nice nice yıllara.

***

Merhaba Gül;
Yine moralimi yükselttin, teşekkür ederim.
kuzine dedi ki…
Merhaba Arzu,
Teşekkür ederim, henüz şeker hamurunu hazır alarak kullanıyorum.
Ama gerekli malzemeleri aldım kendimde şeker hamuru yapmayı denemek istiyorum.
Sevgiler.


***

Merhaba Hülya;
Kaçak kremalar çok şirinler :))
bir el atsanız yetenekli ellerinizden kim bilir neler çıkar?
Sevgiler.
CaDı dedi ki…
Merhabaa, minik pastalar çok güzeller, tam lokmalık! Ellerine sağlık;) Ve ben bir Masal Sobe'si başlattım. Eğer bildiğin güzel bir masal var ise ve bizimle paylaşırsan çok sevinirim. Senden çok ümitliyim nedense:)
Beyhan dedi ki…
Sevgili Kuzine,
Sabah sabah içim açıldı sayende.bu ne güzellik,pıtır pıtır çiçek açmış keklerin.Gerçek gibiler:))
kuzine dedi ki…
Canım Cadı'cığım;
Nereden de bildin :)) ümit vaad ettiğimi.Çocukluğumda yerel bir gazete de yayınlanmış hikayelerim vardır.
Masal dinlediğim ve anlattığımdan bu yana çok zaman geçti.
Ama bana biraz zaman bir masal yazarım.
Sevgiler.
kuzine dedi ki…
Sevgili Beyhan;
Bende yorumlarımda böyle gülen yüzlerle, beğenileri görünce daha da mutlu oluyorum. Teşekkür ederim.
Sevgiler.
Betül dedi ki…
çok şirin bu pastacıklar...
elinize sağlık
Tatli Hatiralar dedi ki…
ilk kez bugun gordum blogunuzu :) tarifler guzel, resimlerse harika gorunuyor :) kolay gelsin :)
Adsız dedi ki…
blogunuzla yeni tanıştım ve gerçekten ilgimi çektim ilk açtığımda bu rengarenk pastacıklarla karşılaşmamın etkisi büyük tabi:))..ellerinize sağlık çok güzel olmuşlar...
Adsız dedi ki…
merhaba, bu pastalardan lezzet damlıyor... Ellerinize sağlık.

Şahaneler şahaneeee :)
Adsız dedi ki…
Canım,
Pastacıklara bakmaya gelmiştim,baktım baktım gidiyorum..
Tekrar tekrar ellerine gönlüne sağlık..

Harika bir hafta sonu diliyorum sana ve sevdiklerine..Gül/d.tadı
Tijen dedi ki…
harikasın kuzineciğim,
insanın elini uzatıp alası geliyor gerçekten de..
tijen
kuzine dedi ki…
Betül teşekkür ederim.

***

Teşekkür ederim Tatlı Hatıralar, beğenmenize sevindim.

***

Sevgili Zerrin, gülen yüzleri görmek ne hoş, beğenmenize sevindim.


***
Sevgili Zerrin,
beğenmene sevindim, teşekkür ederim.
kuzine dedi ki…
Merhaba Gül,
haklısın, zaman bulup güncelleyemedim. Teşekkür ederim kalabalık bir hafta sonu oluyor :))
kuzine dedi ki…
Merhaba Tijen,
bu ara bunlarla oyalanıyorum :)) yapması çok eğlenceli. Ama sanma ki bu pastaları ben yiyorum :) hepsi pasta sevenler için.
Defne dedi ki…
Kuzinem,
ben hep geliyorum sana ama son pastaciklarda, seker hamuru calismalarinla ilgili fikrimi daha once belirttigim icin yazmadim. Hem hic olur mu oyle sey, benim o bana yazmadi ben de ona yazmayayim diye hirslarim yoktur. Sen benim kiymetli blog arkadaslarimdan birisin.

Durust olmak gerekirse safak saymadim hic, ne plaka usulu ne de siradan usul :))...Ama dun esimle gorustum ve kac gun kaldigini birlikte hesapladik. Bir bucuk ayi kaldi :).

Paskalya tarifini denediginde, umarim begenirsin.

Sevgiyle kucakliyorum.
kuzine dedi ki…
Defne'ciğim sen de benim için önemlisin.

Her gün baba ne zaman gelecek diye soran, duvarlara baba resimleri yapan bebek olunca günleri sayıyorduk, eski usul :))

Umarım çabucak geçer 1,5 ay, hayırlı tezkereler.
Defne dedi ki…
Bizim evde de, babası askerden döndükten sonra da olsa baba resimleri çizen bir minik olsa artık iyi olur, yani kısaca darısı bize :))
kuzine dedi ki…
:) darısı size şimdi koskoca genç kız oldu duvarlara baba resmi yapan bizim bebek.
Nezaket dedi ki…
Kuzinecigim, cok guzel olmuslar ellerine saglik, bende artik su seker hamuru hamuru isini ogrensem diyorum. Ellerine saglik...
kuzine dedi ki…
Nezaket'ciğim, çok eğlenceli ben bu acemiliğimle bunları çıkarabiliyorsam, siz kim bilir neler yaparsınız.
Sevgiler.
Tuba dedi ki…
Sevgili Kuzine, hafta sonu ben de yapacagim bu cici keklerden, bir arkadasimin dogum gunu icin. Cunku yiyecek olanlar hep cocuk olacak, sevgilerimle.
Kübra dedi ki…
Sevgili Kuzine bu ne güzelliktir, çok şirin duruyorlar. Elin kolun dert görmesin, sevgiler..
kuzine dedi ki…
Merhaba Tuba;
herkezin bildiği kek tarifi, çocuklarda pek severek yiyorlar.
Gerçi ben büyükler için yapmıştım, onlarda pek severek yediler.
Sevgiler.

***

Sevgili Kübra;
Beğenmene sevindim, teşekkür ederim.
Pınarın Kulubesi dedi ki…
Anlaşılan seni de kaybettik Kuzine:)
Bu şeker hamuruna bulaşanların hali böyle oluyor, gerçekten bunlar yenilebiliyor mu dedirtiyorsunuz, çünkü oyuncak yada maketler kadar gerçeğinden ayırt edilmeyen şeyler çıkarıyorsunuz ortaya, bu çiçekler de öyle, resim ve fotoğraflardan oluşan pastanda öyle..
Acemi aşçı'nın eklediği kremalar filmine bayıldım, çok harika birşey, sizin halinizi anlatıyor biraz, sanki kremalar kendileri yapmışlar gibi, eller gözükmüyor sadece...
sevgiler
sevdamavisi dedi ki…
Sevgili Kuzine,
harika lezzetler.. pasta ve kurabiyelere bayıldım. ellerine sağlık
Adsız dedi ki…
Canım malzemelere unu yazmayı unutmuşsun bilgin olsun
Hayirli kandiller, güzel bir haftasonu diliyorum. Sevgiler Sonia...
munevver dedi ki…
Kuzine,epeydir sayfanı yenilemedin.İnşallah bir problem yoktur.Kandilin kutlu olsun.
Sevgiyle,Nane Limon
Damak Tadı dedi ki…
Kandilin kutlu olsun canım..Sana ve ailene güzel bir hafta sonu diliyorum..Sevgiyle kalın..
kuzine dedi ki…
Merhaba Pınar'cığım;
gecikerek yazıyorum, bu gün döndüm ve çok yorgunun. Bloğunda ki kuzine ile ilgili yazını okudum, ne kadar benzer hayallerimiz var. En kısa zamanda sana ayrıca yazarım.
Çok güzel işler çıkaran arkadaşlar var ben onların yanında, çok acemiyim ama azimliyim öğreniyorum :)
Bu arada babaanne yemekleri yapamaz oldum. En kısa zamanda yeni birşeyler ekleyerek aranıza dönerim :)
Sevgiler.

***

Sevgili Sevda Mavisi;
beğenmene sevindim, teşekkür ederim.


***


Çok haklısınız ben de yazınızı okuyunca farkettim, hemen düzeltme yaparım. Teşekkür ederim.


***

Sevgili Sonai;
gecikerek yanıtlıyorum, size de hayırlı kandiller.


***

Münevver'ciğim;
Tatlı heyecanlar var :) gecikerek de olsa sizin de kandiliniz kutlu olsun.
Sevgiler.

Gül'cüğüm;
teşekkür ederim, gecikerek sizinde kandiliniz kutlu olsun.
Sevgiler.
Adsız dedi ki…
Merhaba, bu küçük pastacıklar da çok şirin olmuşlar.
kuzine dedi ki…
Merhaba Pembeli;
Beğenmenize sevindim, çiçekleri yaparken ben de çok keyif aldım. Sevgiler.

Popüler Yayınlar