PATLICAN TURŞUSU




MALZEMELER
  • 2 Kg patlıcan (orta boy, çekirdeksiz)
  • 5-6 adet yeşil domates
  • 5-6 adet kırmızı dolmalık biber
  • 10-15 adet yeşil sivri biber
  • Küçük beyaz lahana ( yarısını kullandım)
  • Kereviz sapı ve yaprağı
  • Maydanoz
  • 3 baş Sarımsak
TURŞU SUYU
  • 1 su bardağı sirke
  • 1 çay bardağı turşu tuzu
  • 1 tatlı kaşığı yarısı kadar (fazlası çok ekiş olmasına neden oluyor denenerek buraya eklenmiştir)
  • 1 çorba kaşığı şeker
  • 1 adet aspirin
    (yaklaşık 2 lt kavanoz için 1 lt su ile hazırladım)
(Turşu suyunu içine tuz ekleyip kaynatın. Daha sonra limon tuzu, sirke, şeker ve aspirin ekleyip soğuması için bekletin)

YAPILIŞI
  • Patlıcanların sapları kesip temizleyin.
  • Tencerede kaynayan tuzlu suyun içine atarak yaklaşık 5 dk kadar haşlayın. Süzgeçe alıp süzülmesi için bırakın (ertesi güne kadar kalsın, üzerine ağırlık konulursa acı suyu daha kolay çıkar )
  • İçi için beyaz lahanayı, yeşil domatesleri, kırmızı biberleri, yeşil biberleri, maydanoz, kerevizin yapraklarını ,sarımsakları ince ince doğrayıp harmanlayın.
  • Acı suyu süzülmüş patlıcanların içini karnıyarık gibi ayırın içine bu malzemelerden doldurun.
  • Kerevizlerin yapraklarını aldıkdan sonra kalan sapları ile patlıcanları iki yerinden sıkıca bağlayın, kavanoza sıra ile yerleştirin. ( kerevizle bağlayamadım, kalın iplik yardımı ile bağlayabilirsiniz)
  • Turşu suyunu ve sirkeyi koyarak kavanozu sıkıca kapatın
  • Artan iç malzeme ile yeşil dolma biber ve kırmızı biber doldurarak turşuma ekledim.
  • Serin ve karanlık yerde saklayın (hiç turşu yapmayanlar için uyarı!)
  • 20 günde turşu hazır biz yemeğe başladıktan sonra, yazmadığım aklıma geldi patlıcanların zamanı geçmeden deneyin.

    Ayni şekilde hazırladığım turşu suyu ile fasulye ve kornişon turşu yaptım.

    Yorumlar

    Defne dedi ki…
    Blogunu acar acmaz nasil duygulandim. Babaannem yapardi patlican tursusu ve doyum olmazdi tadina. Cocuktum ama cok severdim, bir daha da onunki gibisini yemedim. Fakat seninkiler de cok guzel gorunuyorlar. Beni ne anilara goturduler, ellerine saglik. Hatirlattiklarin icin de sen sagol.
    Nezaket dedi ki…
    benim de babaannem yapardi, oda kereviz sapi ile baglardi patlicanlariki acilmasinlar diye. Nasil da severim. Ellerine saglik, sevgilerimle
    kuzine dedi ki…
    Defne;
    Annemden öğrendim yapmasını, yapıncaya kadar belki 5-6 kez aradım.Turşuyu yediklerinde"boynuz kulağı geçmiş artık" dediler.
    Anne turşusu gibi olmuş. Mümkün olsa da size de tatdırabilseydim.

    Nezaket;
    Kereviz sapı ile bağlamayı beceremedim, artık birdaha yaparken de onu öğrenirim. Ben de çok severim bu turşuyu, sabah kahvaltısında bile yemişliğim vardır :)))
    ece dedi ki…
    ah ahhhh 20 gün nasıl beklenir bu güzellikler valla ben bayılırım patlıcan turşusuna...annemde kereviz saplarıyla bağlardı...
    ay ben bayramda size mi gelsem ne...
    valla şeker bayramı ama ebn öyle tatlıydı şekerdi istemem bir kavanoz turşu ikram edersin yeter bana...Bana diyorum bir kavanozda KocaAdama :)))
    ellerine sağlık ablacım
    sevgiler
    pınar dedi ki…
    patlıcan turşusu harika olur.iyi ki hatırlattın kuzine. ben de kayınvalideme bi hatırlatayım:))
    Adsız dedi ki…
    Bende patlıcan turşusuna bayılırım kış için unutmadan annemle birlikte hazırlamalıyım iyiki gördüm turşularını yoksa aklıma gelmezdi.eline emeğine sağlık güle güle yiyin.Bu arada kandilinizide kutlarım.
    Allah'ım! Ramazan'ın gecelerinde özellikle Kadir Gecesi'nde yapılan duaları sonsuz rahmetinle kabul edip geri çevirmeyeceğini biliyoruz.

    Bizim de dualarımızı kabul eyle. Bizi, duası geri çevrilmeyen, her ne zaman el kaldırsa anında kabul edilen nazlı ve niyazlı kullarından eyle
    sevilay dedi ki…
    Bin aydan daha hayırlı olan Kadir Gecesinde, kainatın yaratıcısı ve alemlerin Rabbi bağışlayıcı ve acıyıcı yüce Allah tüm dualarınızı kabul etsin.
    Adsız dedi ki…
    Bugün ellerini semaya gönlünü Mevlaya aç, bugün günahlardan olabildiğince kaç, bugün en gizli incilerini onun için saç çünkü bugün kandil, kandilin mübarek olsun
    Adsız dedi ki…
    Her ilkbaharda gelinciklerin en güzel başlangıçları müjdelemesi gibi, bu bayramın da sana ve ailene mutluluk ve neşe getirmesini diliyorum... İyi bayramlar
    www.blogcu.com/mutfaksepeti
    CaDı dedi ki…
    Bayramın mübarek olsun, sevdiklerinle birlikte nice güzel bayramlara..
    kuzine dedi ki…
    Ece'ciğim;
    Kereviz sapı ile bağlamasını beceremedim ama öğrenmeğe çalışıyorum. Gelip alırsan turşular hazır.
    Ben yine abarttım sanırım birkaç eve yetecek kadar turşuma var.

    Pınar'cığım;
    Zamanı geçmeden hatırlat, geçen yıl zamanını geçirdik, ben turşu yapamadım, annem de yapamadı bütün kış ah bi patlıcan turşusu olsada yesek diye geçti :)

    Sevgili Susam, Sevilay, Ebru
    Gecikerek de olsa güzel duaların için teşekkürler. Sizlerinde Ramazan bayramınız kutlu olsun.

    (Ebru bloğuna bakmak istedim ancak verdiğin likten ulaşılmıyor)

    Canım Cadı'cığım;
    Senin de bayramın kutlu olsun.
    Hanife dedi ki…
    Uzun suredir aklimdaydi bu tarif, ne tasaduf senin sayfanda karsima cikti, cok sevindim. deneyecegim mutlaka..
    Ellerine saglik.

    Popüler Yayınlar